کد خبر: 24643
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 تیر 1395 - 09:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

متولي ساخت كتابخانه مركزي خلخال، اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیست

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: متولي پروژه ساخت كتابخانه مركزي شهرستان خلخال اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل است و اين مجموعه مسئوليت احداث ساختماني متناسب و استاندارد جهت استفاده به عنوان كتابخانه را عهده‌دار است.
متولي ساخت كتابخانه مركزي خلخال، اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیست

 

به گزارش لیزنا، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل،  با بیان اینکه طبق ماده يك قانون تأسيس و نحوه اداره كتابخانه‌هاي عمومي كشور (مصوب هفدهم اسفند ۱۳۸۲ مجلس شوراي اسلامي) تأسيس، تجهيز، بازسازي، توسعه، مديريت، نظارت و ساير امور مرتبط با كتابخانه‌هاي عمومي بر عهده نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور است، اظهار داشت: با توجه به اينكه در طول ده سال گذشته هرگز بودجه احداث به نهاد اختصاص نيافته بلكه از طريق بودجه هاى متمركز استانى تخصيص مى يابد لذا اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان خلخال در وهله نخست و اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي اردبيل در مقياس كلان، هيچ‌گونه مسئوليتي در قبال عدم احداث ساختمان كتابخانه مركزي خلخال بر عهده ندارد.

وی با دعوت از خیرین نیکوکار جهت مشارکت در احداث کتابخانه مرکزی خلخال، تصریح کرد: البته در طول تمامى سالهاى گذشته اداره کل کتابخانه های عمومی استان همواره پيگير احداث اين كتابخانه از طريق مقامات و مسئولین بوده است.

 

عزیزخانی در بخش دیگری از سخنان خود، رسالت اخلاقی رسانه ها در انعکاس اخبار مستند را مورد اشاره قرار داده و خواستار توجه رسانه ها به حیطه وظایف قانونی نهادهای اجرائی و درج گزارش ها بر اساس واقعیات شد و تصریح کرد: مهمترین یار ارگانهای فرهنگی، رسانه ها متعهد هستند و لذا انتظار ما از رسانه های خبری اینست که در ترویج فرهنگ متعالی، خرد محوری و اخلاق، یار و همراه کتابخانه های عمومی باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: