کد خبر: 24846
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 مرداد 1395 - 17:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در شهرهای مختلف استان تهران

منبع : لیزنا
 کتابخانه‌های عمومی شهرهای قدس، اسلامشهر و بهارستان در استان تهران میزبان نشست های کتابخوان بودند.
برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در شهرهای مختلف استان تهران

 

 به گزارش لیزنا، در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس، کتابخانه اباصالح (عج) شهرک گلدسته شهرستان اسلامشهر و کتابخانه عمومی گلستان در شهرستان بهارستان نشست‌های کتابخوان برگزار شد.

 

برگزاری پنجمین نشست کتابخانه ای کودک و نوجوان  درکتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس

فهیمه اطهری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: عصر امروز به همت مریم ضمیری کتابدار کودک کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس پنجمین نشست کتابخوان در بخش کودک این کتابخانه با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

در این نشست شش نفر از اعضاء کتابهای خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند که خلاصه کتابها به شرح زیر است:

کتاب «101 قصه از دنیای حیوانات» نوشته «راتانا کو تجارانت» ارائه توسط ستاره عباسی/ در این کتاب ۱۰۱ داستان از دنیای جذاب و دوست‌داشتنی حیوانات برای کودکان روایت شده است. علاوه‌بر داستان‌های جدید، بسیاری از داستان‌های آشنای قدیمی بازنویسی شده است. بسیاری از پیام‌های اخلاقی و انسانی در قالب این داستان‌های کوتاه روایت می‌شود. زبان نوشتاری این قصه‌ها ساده و روان است. داستان‌ها با یک اتفاق ساده شروع می‌شوند و پیام خود را به‌دور از پیچیدگی‌های نوشتاری به خواننده منتقل می‌کند. این کتاب منبعی جامع از قصه‌های کوتاه زیبا، هم برای کودکان و هم والدین است.

کتاب «مادران رستم» نوشته «محمدرضا یوسفی» ارائه توسط عسل کاظمی/ این کتاب بخشی کوچکی از داستانهای شاهنامه فردوسی است که درباره ی تولد رستم و سیر نشدن او از شیر مادرخودش یعنی رودابه است، رستم هر روز به شیر 10 مادر نیاز داشت تا سیر شود و هر مادری که به او شیر می داد شیرش افزون میشد و همه دوست داشتند به او شیر دهند.

کتاب «زیاده روی نه!» نوشته «ویلت بری جوی» ارائه توسط نگین معصومی/ این کتاب درباره ی بسربچه ای به نام لنی است که در همه کارها زیاده روی می کند و بخاطر همین آسیب می بیند و ناراحت و تنها می ماند و در نهایت تصمیم می گیرد به کمک مادرش این اخلاق بد خود را ترک کند .

کتاب «فرزند جدید» نوشته «استن برنستین» ارائه توسط ستایش عباسی/ کتاب مصوّر حاضر، مجموعة «مهارت‌های زندگی و شهروندی» دربارة خانوادة خرس‌ها است که به سبک کودکانه و برای گروه‌های سنّی (الف) و (ب) تدوین شده است. هدف از نگارش این داستان، آماده کردن کودکان برای ورود فرزند جدید خانواده است تا بچّه‌های بزرگ‌تر در مقابلشان احساس مسئولیت کنند.

کتاب «قصه های مهتاب3» نوشته «ترانه امیر ابراهیمی» ارائه توسط دنیا سادات سیدی/ جلد 3 کتاب قصه های مهتاب شامل 8 قصه با عناوین : سفید برفی، دختر خاکستر نشین، زیبای خفته، گربه چکمه پوش، بندانگشتی، شنل قرمزی، سه بره ی کوچک، ریش آبی می باشد که به زیبایی بیان و به تصویر کشیده شده است.

کتاب «بنویس خورشید» نوشته «محمدرضا یوسفی» ارائه توسط فاطمه مقدم/ این کتاب به بازگویی یکی از داستان های شاهنامه می پردازد و داستان  طهمورث شاه می باشد که با دیوان و اهریمن جنگید و آنها را شکست داد و دربند کرد، اهریمن به او وعده داد که اگر آزادش کند یکی از دیوهایش به نام برفین را که خواندن و نوشتن می داند به او می بخشد، طهمورث نیز پذیرفت و آنها را آزاد کرد و از برفین خواست تا به همه زنان و مردان و کودکان و حتی دیوان خواندن و نوشتن یاد دهد تا او را نیز آزاد کند برفین چنین کرد و آزاد شد.

 

سومین نشست کتابخوان درکتابخانه اباصالح (عج) شهرک گلدسته شهرستان اسلامشهر

 سولمازحسین زاده مسئول کتابخانه اباصالح (عج) با اعلام این خبرگفت: نشست کتابخوان مرداد ماه روزیکشنبه چهارم مرداد ماه با حضور اعضای فعال در کتابخانه اباصالح(عج) اسلامشهر برگزارشد.

 دراین نشست کتاب: کوری نوشته ی ژوزه ساراماگو توسط مجتبی رستمی ماژین ، کتاب: روی ماه خداوند را ببوس اثر: مصطفی مستور توسط پری نرگسی ، کتاب: کره جنوبی تالیف : محمودرضا برازش توسط راحله نوری ، کتاب: در سایه عشق نوشته ی فریده صابری توسط  سارا محمودی ، کتاب: قصه های خیلی قشنگ تالیف: محمود پوروهاب توسط زهراسادات حسینی ، کتاب: راهکارهای موفقیت نوشته ی برایان تریسی توسط محراب جلیل نیا ، کتاب: حاکم دادگستر اثر محسن قطبی پور توسط علی زارعی و کتاب: حکایت نامه نوشته ی حسین معلم توسط شیرآقا تاجیک ، 8 نفری بود که کتابهای خوانده شده خود پرداختند.

 

سومین مین  نشست کتابخوان کتابخانه عمومی گلستان در شهرستان بهارستان

به همت داود رضایی اصل مسئول و رفعت رضایی کتابدار کتابخانه عمومی گلستان شهرستان بهارستان سومین نشست کتابخوان این کتابخانه  در محل سالن مطالعه کتابخانه عمومی گلستان برگزار شد.

این نشست با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی و با معرفی هفت کتاب در محل کتابخانه عمومی گلستان بهارستان بر گزار شد.

در این نشست هفت تن به معرفی و ارائه کتاب های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه ای از کتاب های ارائه شده به شرح زیر است.

"یک شب از هزار و یک شب" ، /ارائه توسط مهشید احمد زاده

"فرشته های خندان" ارائه توسط هستی استادی،این کتاب در حوزه ادبیات داستانی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

"قصه های شیرین شاهنامه" ارائه توسط امیرمحمد تقویان،این کتاب داستان های شاهنامه را به زبان ساده و قابل فهم برای کودکان بیان می کند.

"پروین اعتصامی"ارائه توسط ابوالفضل مرادی،این کتاب نیز در مورد زندگی و اشعار شاعره بزرگ ایران پروین اعتصامی و برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده است.

"یک اسم چند قصه" ارائه توسط بیتا فتحیان،این کتاب نیز در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و در قالب داستان می باشد.

"آلیس" ارئه توسط عسل صباحی،این کتاب داستان دختری به نام آلیس هست که برای کودکان گروه سنی ب نوشته شده است.

"قصه های شیرین کلیله و دمنه"ارائه توسط بهار بایرامی،این کتاب نیزقصه های کتاب کلیله و دمنه را با زبان و ادبیات قابل فهم برای کودکان و نوجوانان بیان می کند.

در پایان این شست صمیمی و مفید از ارائه دهندگان کتاب با جوایزی تجلیل به عمل آمد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: