کد خبر: 25023
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 مرداد 1395 - 13:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در استان آذربایجان شرقی برگزار شد

نشست کتابخوان روشندلان مراغه ای در کتابخانه خواجه نصیر

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه نابینایان و کم‌بینایان شهرستان مراغه، استان آذربایجان شرقی، با هدف توجه بیشتر به نیازهای مطالعاتی این افراد در کتابخانه عمومی خواجه نصیر برگزار شد.
نشست کتابخوان روشندلان مراغه ای  در کتابخانه خواجه نصیر

 به گزارش لیزنا، نشست کتابخوان کتابخانه عمومی خواجه نصیر با همت محمد نجفی مسئول بخش روشندلان کتابخانه اوحدی مراغه استان آذربایجان شرقی و با حضور جمعی از روشندلان در این کتابخانه برگزار شد.

در این نشست کتاب «ابوذر» نوشته دکتر شریعتی، توسط فاطمه مجیدی ؛ «روانشناسی و آموزش کودکان نابینا» نوشته پرویز شریفی، توسط زهرا قادری؛ «افق های تیره تاریخ» نوشته نادر فضلی، توسط هدیه بیرامی؛ «مهر و مهتاب» نوشته تکین حمزه لو، توسط سالار زاهدی؛ «شاهزاده وگدا» نوشته مارک تواین، توسط هاجر تقی زاده؛ «چگونگی آموزش نابینایان وکم بینایان» نوشته مرتضی هادیان، توسط خدیجه تقی زاده؛ «کودک می می نی» سروده ناصر کشاورز، توسط مبینا قاسمی و «کفش های وصله دار» نوشته مژگان شیخی، توسط ریحانه وقاری معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیش از این با بیان اینکه دریافت معارف بشری به دیدن آنها محدود و مشروط نمی‌شود. در واقع حواس پنجگانه‌ای که ما از آنها استفاده می‌کنیم تنها مُدرک محسوسات هستند و فرآیند علم و ادراک ربطی به حواس ندارد. حواس دریچه محسوسات است نه معلومات؛ فرآیند علم از خواندن و مطالعه نشأت می‌گیرد؛ و به خوبی می‌دانیم که خواندن تنها منحصر به دیدن متن نیست؛ شما ممکن است با دستتان متن را بخوانید و یا با حس شنوایی از آن مطلع شوید. مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور را ملزم به ارائه خدمات فرهنگی مناسب به این قشر جامعه کرده بود که برگزاری نشست های کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان در استان آذربایجان شرقی در راستای این سیاست نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: