کد خبر: 25062
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 شهریور 1395 - 12:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشارکت کتابخانه‌های عمومی فارس با کتابخانه‌های پادگان‌های ارتش

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ادامه مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس در اداره و ارائه خدمات به کتابخانه‌های مشارکتی پادگان‌های ارتش شهرستان شیراز در سال جاری خبر داد.
مشارکت کتابخانه‌های عمومی فارس با کتابخانه‌های پادگان‌های ارتش

 به گزارش لیزنا، دکتر سعیده ابراهیمی با اشاره به شرایط ادامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی با کتابخانه‌های مشارکتی شیراز، اظهار داشت: ادامه فعالیت کتابخانه‌های مشارکتی منوط بر فعالیت آن‌ها در سال 94، عملکرد مناسب این کتابخانه‌ها و همکاری آن‌ها با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس است.

وی با تصریح اینکه این تمدید فعالیت برای یکسال اعتبار دارد، یادآور شد: خوشبختانه به دلیل عملکرد مطلوب کتابخانه‌های مشارکتی پادگان‌های ارتش شهرستان شیراز درسال گذشته، همکاری اداره کل کتابخانه‌های فارس با این کتابخانه‌ها در سال جاری ادامه دارد.

 

رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 40کتابخانه مشارکتی در استان مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: کتابخانه‌های مشارکتی کتابخانه‌هایی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی تأسیس شده و با عقد تفاهم‌نامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی از خدمات این نهاد بهره‌مند مي‌شوند و تنها شرط همکاری آن‌ها با اداره کل کتابخانه‌های عمومی، ارائه خدمات به عموم مردم است.

به گفته وی مدیریت این کتابخانه‌ها بر عهده صاحبان آن‌هاست؛ اما اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز در قالب ارسال منابع و نشریات، ارائه نرم‌افزارهای کتابداری، آموزش دادن به کتابداران و بازدید‌های کارشناسان، در این زمینه همکاری می‌کند.

استاد دانشگاه شیراز درباره کتابخانه‌های مشارکتی پادگان‌های ارتش شیراز نیز عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال 1391 منعقد کرده است، تمامی کتابخانه‌های پادگان‌های ارتش می‌توانند در زمره  کتابخانه‌های مشارکتی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گیرند تا سربازان و پرسنل ارتش بتوانند از نعمت کتاب‌ و کتابخوانی بهره‌مند شوند.

 

 ابراهیمی هدف این طرح را ترویج فرهنگ مطالعه در میان نسل جوان و پرکردن اوقات فراغت سربازان و پرسنل ارتش دانست و گفت: در حال حاضر هفت پادگان ارتش در شهرستان شیراز وجود دارد که تمامی آن‌ها کتابخانه‌های مشارکتی دارند. همچنین ۵ زندان شهر شیراز نیز با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از طریق ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی به زندانیان خدمات ارائه می‌دهند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: