کد خبر: 25124
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 شهریور 1395 - 12:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با سخنرانی علیرضا مختارپور

سومین و چهارمین دوره «مدرسه تابستانی خواندن» آغاز شد

منبع : لیزنا
مراسم افتتاحیه و آغاز به کار سومین و چهارمین دوره «مدرسه تابستانی خواندن» با سخنرانی علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شرکت 117 کتابدار از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در شهرستان مشهد مقدس برگزار ‌شد.
سومین و چهارمین دوره «مدرسه تابستانی خواندن» آغاز شد

به گزارش لیزنا، مراسم افتتاحیه سومین و چهارمین «دوره مدرسه تابستانی خواندن» صبح روز یکشنبه چهاردهم شهریور با سخنرانی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حضور دکتر مهردخت وزیرپور کشمیری مشاور دبیرکل؛ دکتر امین متولیان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ دکتر محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش؛ محمدهادی ناصری‌طاهری مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل نهاد، حسین اکبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی و شرکت 117 کتابدار (متشکل از 59 کتابدار زن و 57 کتابدار مرد) از کتابخانه‌های عمومی سراسر .کشور در سالن اجتماعات هتل گلستان امام رضا(ع) شهرستان مشهد مقدس برگزار ‌شد


شایستگی‌های کلیدی مروجان خواندن، شیوه‌های مطالعه و یادگیری، بازاریابی خواندن، مستندسازی تجربیات ترویج خواندن، ترویج خواندن برای نوسوادان بزرگسال، شیوه‌های نوین معرفی کتاب، گروه‌های محروم و خواندن، هنر در خدمت ترویج خواندن، ترویج با هم خواندن برای کودکان و نوجوانان، معرفی «با من بخوان»، شیوه‌های نوین معرفی کتاب به همراه بازدید از کتابخانه آستان قدس‌رضوی و روزنامه قدس عناوین کلاس‌ها و بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در دوره سوم و چهارم «مدرسه تابستانی خواندن» هستند.

بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دکتر مهدی منتظرقائم، سید ضیاءالدین شفیعی، حسین حیدری، دکتر مهری پریرخ، نهضت قریشی‌نژاد، دکتر محمدحسین دیانی، دکتر رحمت‌الله فتاحی، امیر سعادتی، دکتر مریم نظری و دکتر عاطفه شریف اساتید این دوره از «مدرسه تابستانی خواندن» خواهند بود که از روز یکشنبه چهاردهم الی چهارشنبه هفدهم شهریور در شهرستان مشهد مقدس برگزار می‌شود.

«مدرسه تابستانی خواندن» یکی از برنامه‌های «طرح ملی خواندن» است که از سال گذشته به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف غنای بیش از پیش کتابخانه‌ها و تربیت و آماده‌سازی کتابداران علاقمند برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه برگزار می‌شود. دوره اول و دوم این مدرسه نیز شهریورماه سال گذشته (1394) در مشهدالرضا برگزار شد.

کتابدار
|
Iran
|
1395/06/15 - 09:31
1
5
مگه آقای مختار پور تو یکی از یادداشتهاشون بیان نکردند که مدرسه ی تابستانی خواندن به شکل مجازی برگزار میشه که همه ی همکارا از سراسر کشور راحت بتونن تو این دوره ها شر کت کنند.و از لحاظ هزینه ای هم صرفه جویی بشه.
کتابدار
|
Iran
|
1395/06/14 - 12:43
0
4
لطفا بفرمایید که برای دوره های بعدی چگونه میشه ثبت نام کرد و شرکت نمود.ممنون
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: