کد خبر: 25241
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 شهریور 1395 - 12:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پنجمین نشست کتابخوان کتابخانه سیار در ورامین

منبع : لیزنا
به همت جواد قنبری مسئول کتابخانه سیار سفیر دانایی پنجمین نشست کتابخانه ای با حضور نوجوانان علاقه مند برگزار شد.
پنجمین نشست کتابخوان کتابخانه سیار در ورامین

 به گزارش لیزنا، جواد قنبری مسئول کتابخانه سیار سفیر دانایی، پنجمین نشست کتابخوان کتابخانه ای در کتابخانه سفیر دانایی با هدف جذب حداکثری اعضای علاقه مند به کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم شهرستان در کتابخانه سیار برگزار شد.

 

در این نشست 4 نفر به معرفی کتابهای خوانده شده خود پرداختند که عبارتند از :

کتاب " دانستنی ها " / نویسنده: سیمون آدام / معرفی‌کننده: بهنام تاجیک

در مجموعه کتاب‌های دانستنیها‌، بر اساس مطالب منتشر شده در دوهفته‏نامه دانستنیها با رویکرد دایره‌المعارفی به جنبه‌های مختلف موضوعات پرطرفدار علمی و تاریخی پرداخته می‌شود.

کتاب " اختراعات بزرگ " / نویسنده: ارنست مارتسل / معرفی‌کننده: جواد قنبری (مسئول کتابخانه )

این کتاب تاریخچه مختصری از اولین اختراعات انسان های اولیه و شرح کاملی از سیر تکاملی برخی از اختراعات که سبب تغییر جهان ما شده اند، توسط دانشمندان و مخترعان جهان، همراه با شرح حال افراد مخترع، همچنین فهرستی از اختراعات و اکتشافات مهم و مخترعان و کاشفان مشهور با ذکر ملیت و تاریخ اختراع یا کشفشان در آخر کتاب.

کتاب " مردی در شکم نهنگ /نویسنده: بهروز رضایی / معرفی‌کننده: علی بیات

در این کتاب زندگی حضرت یونس با زبانی ساده و روان نگاشته شده است. در داستان می‌خوانیم: ««یونس» هر روز با همشهریانش صحبت می‌کرد تا به خدای یگانه ایمان بیاورند. اما کسی به حرف‌های او گوش نمی‌داد. «یونس» از دست آن‌ها عصبانی بود. از شهر بیرون رفت تا سوار کشتی شود. هنوز راه زیادی نرفته بود که نهنگی پیدا شد. یکی از مسافران را باید برای نهنگ گرسنه می‌انداختند؛ این‌طور شد که «یونس» مدت‌ها در شکم نهنگ زندگیکرد

کتاب "15 قصه از شاهنامه فردوسی / نویسنده: فتاح حسینی / معرفی‌کننده: محمد رضا حسینی

از آن‌جایی که خواندن تمامی «شاهنامه» برای جوانان آسان نیست و در واقع، این اثر بزرگ و سند هویت ملی ایرانیان جزو متون درسی دانشجویان و دانشگاهیان است و برای اینکه عموم علاقه‌مندان به فرهنگ و زبان فارسی از این اثر بهره بگیرند نویسنده در این کتاب 15 داستان مهم از قصه‌های «شاهنامه» را به نثر بازنویسی کرده تا جوانان بهتر بتوانند با متون کلاسیک ارتباط برقرار کنند.

 

گفتنی است کتابخانه عمومی سیار سفیر دانایی شهرستان ورامین به همت جواد قنبری مسئول کتابخانه در ایام هفته با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات کتابخانه ای برای اعضا می پردازد که محل های استقرار این کتابخانه در طول هفته در روستاهای شهرستان ورامین به شرح ذیل است:

شنبه ها: روستاهای حصار حسن بیک – دمز آباد – جعفر آباد جنگل- ظهیر آباد.

یکشنبه ها: روستاهای علی آباد فرسوده – باغخواص.

دوشنبه ها : بخش جواد آباد.

سه شنبه ها : روستای قوئینک زهری.

چهارشنبه ها : روستاهای جعفرآباد – عبدل آباد – ریحان آباد –مدرسه استثنائی نوید اسلام ورامین – مدرسه ابتدایی شهید سلیم آشتیانی ورامین.

پنج شنبه ها : محله نقاشان ورامین.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: