کد خبر: 25309
تاریخ انتشار: شنبه, 10 مهر 1395 - 09:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

دوره آموزشی «هندسه نقوش گره‌چینی در هنرهای سنتی» 

منبع : لیزنا
کتابخانه و موزه ملی ملک برای آشنایی بیش‌تر دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی با تکنیک‌ها و روش‌های سنتی در حوزه هنر، دوره آموزشی «هندسه نقوش گره‌چینی در هنرهای سنتی» را برگزار می‌کند.
دوره آموزشی «هندسه نقوش گره‌چینی در هنرهای سنتی» 

 به گزارش لیزنا، دوره آموزشی «هندسه نقوش گره‌چینی در هنرهای سنتی»، یکی از مجموعه فعالیت‌های نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در پاییز 1395 خورشیدی به شمار می‌آید. سعید شکوری، پژوهشگر و هنرمند در حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، تدریس در این دوره تخصصی را برعهده دارد. دوره آموزشی «هندسه نقوش گره‌چینی در هنرهای سنتی» در روزهای یک‌شنبه، یک هفته در میان، از نیمه دوم مهر 1395  در 5 جلسه برگزار خواهد شد.

 

گره‌چینی، یکی از شاخه‌های جذاب هنر معماری و کاشی‌کاری سنتی در ایران به شمار می‌آید. استادان این هنر از چیدن و گذاشتن ابزارها و واژگان گوناگون بر اساس طرح مورد نظر خود، با بهره‌گیری از کاشی، چوب، آجر و دیگر مواد، نقش‌های تزیینی هندسی پدید می‌آورند. شاه‌کارهای هنر گره‌چینی ایرانی را در بناهای بزرگ تاریخی و مذهبی کشور می‌توان به تماشا نشست.

 

دوره آموزشی «هندسه نقوش گره‌چینی در هنرهای سنتی»، در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود.

 

دوستداران و علاقه‌مندان حضور در این دوره آموزشی و نام‌نویسی، برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک) تماس بگیرند یا حضوری به این بخش مراجعه کنند. همچنین این امکان وجود دارد که نام و نام خانوادگی و شماره تلفن تماس خود را به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید بفرستند تا با آن‌ها تماس گرفته شود

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: