کد خبر: 25477
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 مهر 1395 - 11:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در کتابخانه دکتر جوادی برگزار شد

اولین دوره آموزشی قصه‌گویی کتابداران در یزد

منبع : لیزنا
اولین دوره آموزشی قصه‌گویی ویژه کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان یزد، 27 مهرماه در کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد آغاز به کار کرد.
اولین دوره آموزشی قصه‌گویی کتابداران در یزد

به گزارش لیزنا، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در ابتدای این دوره آموزشی، با اشاره به اهمیت بخش‌های کودک کتابخانه‌ها تصریح کرد: "یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، توجه به بخش کودک کتابخانه‌ها از طریق تأمین منابع مناسب و اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی به منظور جذب هرچه بیشتر نونهالان و کودکان به کتابخانه و مطالعه است. قصه‌گویی ابزاری است که کتاب را برای کودک جذاب می‌کند و منجر به انس بیشتر وی با کتاب و مطالعه می‌شود."


وی فرصت مغتنم این دوره آموزشی را برای کتابداران شرکت‌کننده یادآور شد و ابراز امیدواری کرد اجرای این‌گونه برنامه‌ها بتواند تجربیات و دانسته‌های ارزشمندی را به کتابداران استان منتقل کند.
پس از سخنان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مهدی آرایی، مدرس دوره و از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در نوبت صبح این دوره آموزشی به بیان تکنیک‌های قصه‌گویی و شیوه‌های جذب کودک به قصه پرداخت.


این دوره آموزشی طی دو و در دو نوبت صبح عصر در کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد برگزار شد و 20 تن از کتابداران بخش‌های کودک از سراسر استان در آن شرکت کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: