کد خبر: 25478
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 مهر 1395 - 11:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به مناسبت روز عصای سفید؛

نشست کتاب‌خوان نابینایان در شهرستان اردکان برگزارشد

منبع : لیزنا
 کتابخانه گنجینه معرفت شهر اردکان به مناسبت 24 مهرماه روز عصای سفید نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای ویژه نابینایان را برگزار کرد.
نشست کتاب‌خوان نابینایان در شهرستان اردکان برگزارشد

به گزارش لیزنا، در ‌این نشست که به منظور‌ ایجاد فضای صمیمی ‌برای روشندلان دوستدار کتاب برپا بود، شش تن از نابینایان حاضر در جلسه، کتاب‌‌های خوانده شده خود را معرفی کردند که خلاصه آن به شرح زیر است:


«زندگی نامه حضرت زهرا(ع)» نوشته عرفان شمس اسفند آباد/ ارائه دهنده: حمید موسوی

این کتاب درخصوص زندگی حضرت فاطمه (س) نوشته شده است و نگارنده با زبانی گویا و روان تمامی ‌حوادث زندگی ‌این بانوی بزرگوار را به قلم آورده است. به گفته ‌این اثر، فاطمه در سال 5 بعثت به دنیا آمد.  مادر ‌ایشان حضرت خدیجه و پدرش محمد(ص) هستند. ‌این بانوی گران‌قدر در سن 18 سالگی به شهادت رسیدند و دارای 4 فرزند می‌باشند که فرزند آخر ‌ایشان در بعضی منابع محسن و در برخی دیگر محصن ذکر شده است.


«خاک‌‌های نرم کوشک»، نوشته سعید عاکف/ ارائه دهنده: مریم کشاورز

کتاب خاک‌‌های نرم کوشک منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است. کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان‌ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی‌این فرمانده نقل می‌شود. سردار شهید عبدالحسین برونسی متولد سال  ۱۳۲۱ در روستای «گلبوی» از توابع تربت حیدریه است. او در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ با مسئوولیت فرماندهی تیپ ۱۸ جوادالائمه(ع) در منطقه عملیاتی بدر به شهادت رسید.


«الایام»، نوشته طه حسین/ ارائه دهنده: زینب رضایی

این کتاب زندگی نامه دکتر طه حسین، نویسنده و سخنور نابینای مصری است.  الایام در سه بخش نوشته شده‌است. زندگی کودکی وی و سبک سری‌هایی که با اساتیدش داشته و سپس خاطراتش در جامع الازهر که به خاطر برآوردن آرزوی پدرش به آن جا رفته بود و سپس زندگی اش در پاریس و آشنایی با همسرش جزو بخش‌های‌این کتاب هستند.‌ این کتاب را حسین خدیو جم به فارسی ترجمه کرده است.


«اعترافات غلامان» نوشته حمید رضا شاه آبادی/ ارائه دهنده: فیض الله حسینی

این کتاب یکی از بهترین آثار درباره امام رضا علیه‌السلام است که حکایت سفر این امام همام و حوادث آن را از نگاه غلامی‌جنگی بیان مي‌کند؛ غلامی که در ارتباط نزدیک با دستگاه خلفاست و خود در جنگ قدرت میان آن‌ها زخمی شده است. کتاب روایت برهه‌ای از تاریخ است که دارای اهمیت فراوانی است و به چراهای بسیار پاسخ می‌دهد و فرازهای تاریخی را بازگو می‌کند که تعیین‌کننده است.


«کدو قلقه زن» نوشته عبدالله یزدانی/ ارائه دهنده: سارا بهروزی

این کتاب روایتی تازه از قصه عامیانه کدو قلقله‌زن است. در‌این کتاب پیرزن تنها زمانی که برای قصه‌گویی به سراغ بچه‌های دهی دیگر می‌رود، با حیوانات وحشی روبه‌رو می‌شود. اما به دلیل هوش و تدبیرش از خطر می‌گریزد.


«زندگی نامه 14 معصوم (13): امام حسن عسکری(ع)» نوشته اسماعیل هنرمند نیا/ ارائه دهنده: محمد فریدونی

این کتاب که سیزدهمین جلد از مجموعه زندگی‌نامه 14 معصوم است، در خصوص زندگی امام حسن عسکری نگاشته شده است. در‌ این کتاب زندگی و فضایل اخلاقی‌ این امام بزرگوار با بیانی روشن به تصویر کشیده شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: