کد خبر: 25489
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 مهر 1395 - 13:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ششمین نشست کتاب‌خوانِ کتابخانه شهید یحیی برفی داراب برگزار شد

منبع : لیزنا
کتابخانه شهید یحیی برفی شهرستان داراب، استان فارس، ششمین نشست کتاب‌خوان خود را برگزار کرد.
ششمین نشست کتاب‌خوانِ کتابخانه شهید یحیی برفی  داراب  برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، ششمین نشست کتاب‌خوان در کتابخانه شهید یحیی برفی شهرستان داراب، استان فارس، به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های موجود در کتابخانه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حضور گروهی از دوستداران کتاب برگزار شد.

 

در این نشست شش تن به معرفی کتاب‌های انتخابی خود پرداختنند که خلاصه آن به شرح زیر است:

«سرباز سال‌های ابری»، نوشته قاسم یاحسینی/ ارائه‌دهنده: کبری حیدری

کتاب «سرباز سال‌های ابری» شامل خاطرات، تجربیات و مصاحبه شفاهی عبدالحسین بنادری از سال‌های دفاع مقدس در جنوب کشور، است که توسط «قاسم یاحسینی » گردآوری شده و نشر فاتحان آن را به چاپ رسانده است . این کتاب400 صفحه دارد  و در سال 1389 منتشر شده است. عبدالحسین بنادری از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس است که در عملیات‌های  طریق القدس، ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، بدر، خیبر و والفجر 8 » شرکت داشته است .

«خاطرات ایران ترابی»، نوشته شیوا سجادی/ ارائه دهنده: خدیجه صادقی زاده
ایران ترابی در اسفند ماه سال ۱۳۳۴ در شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان به دنیا آمد. علاقه او به تحصیل باعث شد در برابر مشکلات پیش رویش بایستد و با وجود چند سال ترک تحصیل، با هدف خدمت به مردم، وارد کار درمان شود. این انگیزه، در دوره انقلاب و سال‌های دفاع، صورت ایثارگرانه به خود گرفت. در روزهای آغازین جنگ تحمیلی، خانم ترابی که حدوداَ بیست و چهار ساله بود داوطلب رفتن به مناطق مورد هجوم ‌می‌شود؛ روزهایی که هنوز برنامه دفاعی منسجمی ‌برای مقابله با این حمله دردمنشانه نبود. او در این کتاب از حوادثی که به چشم خود دیده، از ماجراهایی که در آن‌ها قدم گذاشته و از چگونگی دفاع از دین و سرزمینمان سخن گفته است. این کتاب 201 صفحه دارد و در سال 1390 توسط انتشارات سوره مهر منتشر  شده است.

«داستان بهنام»، نوشته داوود امیریان/ ارائه دهنده: مینا محمدی زاده
این کتاب داستان بهنام محمدی نوجوان باهوش و شجاع متولد مسجد سلیمان و بزرگ‌شده خرمشهر است  که در روزهای آغازین جنگ و معاصره خرمشهر  به صف رزمندگان ‌می‌پیوندد و با متجاوزان بعثی می‌جنگد و سرانجام به  شهادت می‌رسد. این کتاب در سال 1381 در 159 صفحه توسط  نشر شاهد برای گروه سنی منتشر شده است.

«آن مرد پیشگو»، نوشته مژگان شیخی/ ارائه دهنده : زینب چدنی
این کتاب شامل قصه‌های از امام علی و یارانش است که  با نگاهی به نهج ا لبلاغه  در 12 صفحه برای گروه سنی «ب« و «ج»  توسط نشر قدیانی در سال 1390 به رشته تحریر در آمده است.


«دوستی»، نوشته جوی کوالی/ ارائه دهنده: صغری کهکوی
این کتاب را سعیده عاقلتر ترجمه کرده که سال 1390 توسط  نشر عروج اندیشه در 16 صفحه برای گروه سنی کودک به دو زبان فارسی و انگلیسی  منتشر شده است.


«سه پری و ماه»، نوشته مرجان کشاورزی/ ارائه دهنده:آیدا عابدی
این کتاب در سال 1387 توسط انتشارات امیرکبیر  در 16 صفحه برای گروه سنی ب منتشر شده است.

شایان ذکر است سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» با هدف ترویج فرهنگ‌کتابخوانی و معرفی کتاب می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمو‌می‌و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: