کد خبر: 25495
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 مهر 1395 - 15:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به مناسبت روز جهانی عصای سفید

از اعضای فعال نابینایان کتابخانه‌های عمومی فارس تجلیل شد

منبع : لیزنا
 آیین تقدیر از کتابداران بخش نابینای کتابخانه‌های عمومی استان فارس و اعضای نابینا و کم‌بینای فعال کتابخانه رییسی به مناسبت روز عصای فعال با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و اعضای فعال این بخش برگزار شد.
از اعضای فعال نابینایان کتابخانه‌های عمومی فارس تجلیل شد

به گزارش لیزنا، دکتر سعیده ابراهیمی در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید، از زحمات اعضای فعال این بخش قدردانی کرد و اظهار داشت: کتابداران و اعضای فعال در این بخش نه تنها برای کتابخانه‌ها بلکه برای کل جامعه الگو ونمونه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین با اشاره به اینکه نابینایان عزیز فعال در حوزه کتابخوانی محدودیت را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: "رسیدن به تعالی در کنار محدودیت یک شرایط خاص است که همت بسیاری را می‌‌طلبد، درحالیکه بسیاری با وجود هیچ‌گونه محدودیتی نمی‌توانند به درجات تعالی برسند. و ما بسیار خوشحالیم که از این دسته افراد نمونه در جامعه در کنار ما حضور دارند و یاور کتابخانه‌ها هستند."

ابراهیمی با اشاره به اینکه کار در بخش نابینایان به نسبت دشوارتر است، عنوان کرد: "کتابداران فهیم ما در این بخش با جان و دل تلاش می‌کنند و همین نکته است که تلاش آن‌ها را به ثمر می‌نشاند. مسئولان کتابخانه‌ها باید در راستای توسعه بخش نابینایان کتابخانه‌ها و سایر بخش‌ها برای اقشار خاص برنامه‌ریزی کنند. رویکرد اداره کل کتابخانه عمومی استان فارس به سوی توسعه و تعالی این بخش‌ است و این اداره از هیچ تلاشی برای ارائه خدمت به روشندلان عزیز فروگذار نخواهد کرد. "

وی  همچنین بخش نابینایان کتابخانه رییسی اردکانی را یکی از بخش های پویا در ارائه کتاب گویا دانست و افزود: "این بخش با داشتن بیش از نه هزار جلد کتاب گویا در خدمت نابینایان در هر گروه سنی است.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اهدای لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود از رحمان بیاتی، کتابدار پیشکسوت و بنیان‌گذار بخش نابینای کتابخانه رییسی اردکانی، مرجان خجسته‌فر کتابدار بخش نابینایان کتابخانه رییسی اردکانی، حمیده اسکندری کتابدار کم‌بینای کتابخانه مشارکتی محمدرسول‌الله ارسنجان، سیما بردخوانی کتابدار کتابخانه نابینایان سازمان بهزیستی استان فارس، محدثه اسلامی کودک نابینا و محمدرضا ستوده اعضای فعال نابینای کتابخانه رییسی تجلیل کرد.

۱۵ اﮐﺘﺒﺮ مصادف با 24 مهر، به عنوان روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ نام‌گذاری شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: