کد خبر: 25499
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 مهر 1395 - 15:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تقدیر از اعضاء و داوطلبان منتخب بخش روشندلان کتابخانه های عمومی اردبیل

منبع : لیزنا
به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان، اعضاء و داوطلبان منتخب بخش روشندلان کتابخانه های عمومی استان اردبیل تجلیل شدند.
تقدیر از اعضاء و داوطلبان منتخب بخش روشندلان کتابخانه های عمومی اردبیل

 به گزارش لیزنا؛ رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این مراسم که با حضور محمدلو مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، محمد شفائی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان و شماری از کارشناسان فرهنگی ادارات، اعضای کتابخانه های عمومی و روشندلان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه روشندلان افرادی آگاه و صاحب اندیشه هستند، گفت: ما موظف هستیم این افراد را در مسیر ارتقای فرهنگی حمایت و همیاری کنیم.

رباب عزیزخانی با اشاره به فعالیت بخش ویژه نابینایان در کتابخانه مرکزی اردبیل تصریح کرد: تلاش می کنیم این واحد را در سایر شهرستان ها نیز دایر کنیم.

وی با بیان اینکه کتب صوتی که توسط داوطلبان تولید می شود، در اختیار روشندلان و افراد عادی قرار می گیرد، افزود: این فایل ها در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می شوند تا نقش راهگشایی داشته باشند.

 

سجاد فداکار، کتابدار بخش روشندلان کتابخانه مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: از سال 91 تاکنون بیش از 215 نابینا از اردبیل و استانهای همجوار تحت پوشش این بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل قرار گرفته اند.

 فداکار با اشاره به تولید صوتی جزوات درسی دانشجویان روشندل در این واحد خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار عنوان کتاب صوتی در آرشیو کتابخانه موجود است و 30 نفر از داوطلبان فعال در ضبط و تولید این کتب تلاش می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست بر شناسایی و معرفی افراد روشندل جهت استفاده از توانمندی آنان تاکید کرد و گفت: این افراد با شرکت در حرکت های جمعی خود را به جامعه معرفی کنند.

محمدلو افزود: افراد روشندل با عضویت در تشکل های مردمی و حضور در صحنه های اجتماعی موجودیت خود را اثبات کنند تا به جایگاه اصلی خود دست یابند.

 

همچنین، در این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل به گزارشی از عملکرد و سطح پوشش این مدارس پرداخت و گفت: از سال تحصیلی 92 و 93 تاکنون در مقطع ابتدایی تا متوسطه در سطح استان 18 دانش آموز در مدارس ویژه و 37 دانش آموز در مدرسه تلفیقی تحصیل می کردند که در سال تحصیلی جدید این آمار به ترتیب به 22 و 72 نفر  رشد یافته است.

محمد شفایی با اشاره به شعار سازمان مدارس استثنایی مبنی بر اینکه نباید هیچ فرد نابینایی از تحصیل باز بماند، تصریح کرد: طبق آیین نامه آموزش تلفیقی، هیچ بهانه ای برای جداسازی دانش آموزان از یکدیگر وجود ندارد و همه آنها می توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

وی با اذعان به اینکه در این زمینه مشکل مناسب سازی فضای آموزشی به طور جدی مشهود است، خاطرنشان کرد: متاسفرفع این دغدغه نیازمند عزم ملی است.

شفایی از توزیع تبلت در مدارس استثنایی خبر داد و افزود: در سال جاری رویکرد دولت در جهت آشنایی دانش آموزان با تکنولوژی است که برخی اقدامات لازمه در مدارس استان نیز صورت گرفته است.

وی سرویس ایاب و ذهاب رایگان را یکی دیگر از دغدغه های مدارس استثنایی عنوان کرد و خواستار همکار شهرداری در این زمینه شد.

در ادامه این مراسم، تعدادی از اعضای روشندل حاضر به بیان مشکلات خود پرداختند و در پایان از داوطلبان و اعضای منتخب بخش روشندلان کتابخانه های عمومی استان تقدیر به عمل آمد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: