کد خبر: 25521
تاریخ انتشار: شنبه, 01 آبان 1395 - 14:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در خانه هنرمندان

سومین نشست کتاب‌خوان تخصصی هنر برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
سومین نشست کتاب‌خوان تخصصی هنر با معرفی و بررسی جلد اول «دایره‌المعارف هنر» نوشته رویین پاکباز در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
سومین نشست کتاب‌خوان تخصصی هنر برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، سومین نشست تخصصی کتاب‌خوان هنر ساعت ۱۷ روز یکشنبه دوم آبان با معرفی و بررسی جلد اول «دایره‌المعارف هنر» نوشته رویین پاکباز با حضور ایمان افسریان، محمدمنصور هاشمی و مجید اخگر به عنوان کارشناسان این برنامه و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

«دایره‌المعارف هنر» در سه جلد تدوین شده و دو جلد بدنه مجموعا شامل ۵۳۷ مدخل، ۱۱۴۳ تصویر سیاه ‌و سفید و ۳۷۴ تصویر رنگی است. جلد اول این مجموعه در ۸۷۶ صفحه علاوه بر معرفی، پیشگفتار، منابع و راهنمای استفاده، مدخل‌های «الف تا س» را در خود جای داده است. جلد دوم نیز مدخل‌های «ش تا ی» را در ۸۲۲ صفحه شامل می‌شود. همچنین جلد سوم تاریخ‌شناسی، ‌ مضمون‌شناسی و نمایه‌ها را در ۵۸۰ صفحه دربر می‌گیرد. این کتاب توسط نشر فرهنگ معاصر منتشر و وارد بازار نشر شده است.

گفتنی است، نخستین نشست تخصصی کتاب‌خوان هنر روز پنجم مرداد با معرفی کتاب «تنفس در هوای تئاتر: مقالاتی در باب درام مدرن» گزینش و ترجمه شده توسط رضا سرور و علی‌اکبر علیزاده و دومین برنامه از این سلسله نشست‌ها نیز با معرفی کتاب «با گروتفسکی تئاتر فقط یک فرم است» نوشته پیتر بروک و ترجمه محمدرضا علی‌اکبری روز چهاردهم شهریورماه برگزار شد.

نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان از سلسله نشست‌هایی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان «سال خواندن» با هدف اشاعه آگاهی‌های تخصصی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در موضوعات مختلف برگزار می‌کند. پیش از این نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان در موضوعاتی همچون «مطالعات قرآنی»، «اقتصاد مقاومتی»، «امام و انقلاب اسلامی»، «نشست تخصصصی شعر» و ... برگزار شده است.

کتابدار
|
Iran
|
1395/08/02 - 07:59
0
0
با سلام
برگزاری برنامه های جنبی در معرفی کتابخانه های عمومی بسیار خوب است اما بهتر است ابتدا به وضع کتابخانه ها رسیدگی شود که از نظر امکانات و منابع در سطح بسیار پایینی هستند به طوریکه اعضا اشتیاق خود را برای مراجعه به کتابخانه از دست می دهند.
با احترام
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: