به گزارش لیزنا، معاونت برنامهریزی، پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانههای عمومی کشور در اطلاعیه ای ضمن تقدیر از حضور و فعالیت فراگیران مدرسه اینترنتی خواندن آورده است: «تعداد 4140 اثر و محصول علمی منتج از مدرسه اینترنتی خواندن به تفکیک سرفصلهای ارائه شده، دریافت شده که توسط گروه داوران و مدرسان در مرحله ارزیابی است و تا پایان آبان ماه سال جاری نتایج و وضعیت قبولی فراگیران اعلام میشود.»
در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به آمار تفکیکی آثار رسیده در چهار سرفصل ارائه شده در مدرسه اینترنتی خواندن آمده است: «تعداد 1563 اثر برای درس آشنایی با خواندن، 1373 اثر برای درس مشاوره خوانندگان، 767 اثر برای درس مبانی و روشهای خلاقیت و 440 اثر برای درس آشنایی با پابلیشر از سوی فراگیران ارسال شده است که پس از طی فرآیندهای داوری، برگزیدگان استانی در هفته پژوهش معرفی و تشویق میشوند.»
ارائه طیف وسیعی از برنامهها و محتواهای دانشی و مهارتی در حوزهها و موضوعات مختلف، هزینههای کم آموزشی، برطرف شدن محدودیتها و تسهیل شرایط شرکت در دورههای آموزشی، امکان تنظیم زمان آموزش متناسب با شرایط هر شرکت کننده، امکان برقراری تعامل میان فراگیران و آموزندگان، ایجاد تمرکز و فرصت بیشتر برای آموختن، یادگیری مهارتهای گوناگون در کنار آموزشهای اصلی و نزدیک شدن به آشنایی با دانش و مهارت خواندن از جمله اهداف مدرسه اینترنتی خواندن است.