کد خبر: 25560
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 - 11:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در روستای طارند بالا از توابع شهرستان پیشوا

ششمین نشست کتابخوان کتابخانه فردوسی برگزار شد

منبع : لیزنا
ششمین  نشست کتابخوان کتابخانه ای در کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا از توابع شهرستان پیشوا در محل کتابخانه توسط سکینه الیکایی برگزار گردید در این نشست 6 نفر به ارائه کتاب پرداختند.
ششمین نشست کتابخوان کتابخانه فردوسی برگزار شد

به گزارش لیزنا، ابتدا سکینه الیکایی به مناسبت فرارسیدن محرم توضیحاتی ارائه و کتابهای مناسبتی این ماه را به حاضران معرفی کردند. سپس ارائه دهندگان به ارائه کتابهای خود پرداختند.

 

اولین ارائه دهنده «نگین تاجیک» دانش آموز (متوسطه اول)/ کتاب«استاد عشق» نوشته ایرج حسابی

 کتاب استاد عشق شامل زندگینامه و خاطرات پروفسور محمودحسابی از دوران کودکی و سفر به لبنان  و بازگشت به ایران و تحصیلات و مدارک و آثار استاد به قلم فرزندش ایرج حسابی است که عضو نوجوان کتابخانه به ارائه توضیحات این کتاب پرداخت.

 

دومین ارائه دهنده "مرضیه رحیمی "دانش آموز (متوسطه اول)/کتاب "قصه های شنیدنی از بچه های خوب: محرم، نوشته محسن بغلانی  نشر قدر ولایت

این کتاب دارای پنج داستان به نامهای محبوب یادها، غبار فتنه، محرم ، عصرانه، کفشهایت کو، است که قسمت محرم را عضو کتابخانه انتخاب و توضیحاتی از این بخش به دوستان حاضر ارائه کرد.

 

سومین ارائه دهنده" ابوالفضل تاجیک" دانش آموز(ابتدایی)/کتاب "امام حسین (ع) "نوشته اسماعیل هنرمند نیا انتشارات سایه گستر

عضو کتابخانه خلاصه این کتاب را چنین توضیح داد: این کتاب تولد امام حسین و اذان گفتن پیامبر در گوش امام و نوجوانی امام و سرانجام حرکت امام و همراهان به کربلا و وقوع حادثه کربلا و شهادت امام راشامل میشود.

 

چهارمین ارائه دهنده " حدیثه جعفری" (دانش آموز )/ کتاب "شکفتن در عطش و آتش " نوشته محسن پارسا انتشارات سپیده

در این کتاب از علاقه شدید حضرت زینب به برادرش امام حسین توضیحاتی آمده که حضرت زینب در زمان ازدواج شرط میکند که از برادرش دور نشود. سرانجام در واقعه کربلا برادر را همراهی میکند و اسیر میشود و یک سال و نیم بعد از واقعه کربلا وفات میکند.

 

پنجمین ارائه دهنده "رقیه ابراهیمی" دانش آموز(ابتدایی)/ کتاب "قصه های خوب برای بچه های خوب: قصه های قرآن، "نوشته مهدی آذریزدی ،انتشارات امیرکبیر

کتاب از داستانهای مختلفی تشکیل شده که داستان اول درباره حضرت آدم است که به همراه حوا گول شیطان را خورده از میوه ممنوعه خوردند و خداوند آنها را به خاطر این نافرمانی از بهشت به زمین فرستاد.

 

ششمین ارائه دهنده "سارا اشراقی " دانش آموز(ابتدایی)/ کتاب " دایره‌المعارف تغذیه " نوشته فیلیپ سیمون  انتشارات محراب قلم

در این کتاب کودک و نوجوان توضیحاتی در مورد تاریخچه غذا انواع غذا و شیوه نگهداری غذا ها توضیحاتی آمده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: