کد خبر: 25561
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 - 11:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد

منبع : لیزنا
كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد بنا به نياز فرهنگي شهروندان و دسترسي به منابع مكتوب در سال 1342 بر مبناي وجود منابع باقي مانده از گذشته، قرائت خانه دهكرد، در فضاي كوچكي در همين مكان فعلي تاسيس و جهت خدمات رساني به مردم فعاليت خود را شروع كرد.
معرفی كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد

 به گزارش لیزنا، این بنا مجددا در سال 1375 تخریب و در سه طبقه به عنوان فرهنگسرا ساخته شد که بعد تغییر کاربری یافت و به نام كتابخانه عمومي مولوي تغيير نام داد، با شكل گيري كتابخانه و جذب منابع اهدائي از اشخاص حقيقي و حقوقي كم كم توسعه كتابخانه آغاز گرديد و به مرور زمان بر تعداد منابع و بخش هاي مختلف آن افزوده شد. کتابخانه عمومی به شرح زیر است:

سال تاسیس: 1342

نوع خدمات دهی:  امانت دهی : رایانه ای، جستجوی منابع : رایانه ای

بخش های ویژه : کودک - مرجع – نشریات – اینترنت - بخش دفاع مقدس - بخش آرشیو نشریات، بخش نسخ خطی

بخش مرجع: بخش مرجع کتابخانه که شامل 4800 جلد کتاب می باشد و منابع غنی موجود در این بخش مورد استناد بسیاری از پژوهشگران و نویسندگان در نگاشتن کتاب و پژوهش آنان قرار می گیرد.  

بخش نسخ خطی

بخش آرشیو نشریات: این بخش شامل روزنامه‌ها و نشریات صحافی آرشیو شده از سالهای گذشته می باشد و قدیمی ترین روزنامه آرشیوی این بخش مربوط به سال 1307 هجری شمسی می باشد.

بخش کودک : بخش کودک این کتابخانه دارای مساحتی بالغ بر 100 متر مربع می باشد. فعالیت‌های متنوع فرهنگی در این بخش با همکاری سازمان‌ها و ارگانهای متفاوت برای اعضای این بخش اجرا می گردد. همچنین در این بخش کلاسهای قصه گویی، نمایش خلاق، حافظ خوانی و نقاشی برگزار می گردد. برگزاری کلاس حافظ خوانی با هدف افزایش دایره لغات دانش‌آموزان و جذب آنان به مطالعه صورت می پذیرد.

 

كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد که در خیابان مولوی کوچه 47 واقع است تعداد بیش از 60000 جلد کتاب دارد و ساعت فعالیت آن : 7:30 الی 18:30 است.

 بیش از 68000 جلد کتاب در طول سال گذشته به امانت رفته است که نشان دهنده حجم مراجعین و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبلاگ کتابخانه www.molavilib.blogfa.com مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: