معرفی كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد

 به گزارش لیزنا، این بنا مجددا در سال 1375 تخریب و در سه طبقه به عنوان فرهنگسرا ساخته شد که بعد تغییر کاربری یافت و به نام كتابخانه عمومي مولوي تغيير نام داد، با شكل گيري كتابخانه و جذب منابع اهدائي از اشخاص حقيقي و حقوقي كم كم توسعه كتابخانه آغاز گرديد و به مرور زمان بر تعداد منابع و بخش هاي مختلف آن افزوده شد. کتابخانه عمومی به شرح زیر است:

سال تاسیس: 1342

نوع خدمات دهی:  امانت دهی : رایانه ای، جستجوی منابع : رایانه ای

بخش های ویژه : کودک - مرجع – نشریات – اینترنت - بخش دفاع مقدس - بخش آرشیو نشریات، بخش نسخ خطی

بخش مرجع: بخش مرجع کتابخانه که شامل 4800 جلد کتاب می باشد و منابع غنی موجود در این بخش مورد استناد بسیاری از پژوهشگران و نویسندگان در نگاشتن کتاب و پژوهش آنان قرار می گیرد.  

بخش نسخ خطی

بخش آرشیو نشریات: این بخش شامل روزنامه‌ها و نشریات صحافی آرشیو شده از سالهای گذشته می باشد و قدیمی ترین روزنامه آرشیوی این بخش مربوط به سال 1307 هجری شمسی می باشد.

بخش کودک : بخش کودک این کتابخانه دارای مساحتی بالغ بر 100 متر مربع می باشد. فعالیت‌های متنوع فرهنگی در این بخش با همکاری سازمان‌ها و ارگانهای متفاوت برای اعضای این بخش اجرا می گردد. همچنین در این بخش کلاسهای قصه گویی، نمایش خلاق، حافظ خوانی و نقاشی برگزار می گردد. برگزاری کلاس حافظ خوانی با هدف افزایش دایره لغات دانش‌آموزان و جذب آنان به مطالعه صورت می پذیرد.

 

كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد که در خیابان مولوی کوچه 47 واقع است تعداد بیش از 60000 جلد کتاب دارد و ساعت فعالیت آن : 7:30 الی 18:30 است.

 بیش از 68000 جلد کتاب در طول سال گذشته به امانت رفته است که نشان دهنده حجم مراجعین و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبلاگ کتابخانه www.molavilib.blogfa.com مراجعه کنند.