کد خبر: 25562
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 - 12:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اعلام فراخوان طراحی لوگوی «دوست‌دار کتاب Booklover»

منبع : لیزنا
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری فراخوان طراحی لوگوی طرح «پویش صنایع، شرکت‌ها و مؤسسات دوست‌دار کتاب» در فارس، خبر داد.
اعلام فراخوان طراحی لوگوی «دوست‌دار کتاب Booklover»

 به گزارش لیزنا، محمدرضا ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: پویش صنایع، شرکت‌ها و مؤسسات دوست‌دار کتاب عنوان طرحی است که از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ارائه شده و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از همه علاقه‌مندان دعوت کرده است تا در فراخوان طراحیِ لوگوی «دوست‌دار کتاب Booklover» شرکت کنند، بیان کرد: طرح برگزیده از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس تقدیر خواهد شد و جایزه‌ای نفیس دریافت خواهد کرد.

ابراهیمی در خصوص طرح «پویش صنایع، شرکت‌ها و مؤسسات دوست‌دار کتاب» گفت: در این طرح، صنایع، شرکت‌ها، مؤسسات و فروشگاه‌های مختلف به‌صورت داوطلبانه در راستای افزایش دانش و فرهنگ عمومی، کتاب و کتاب‌خوانی را مورد حمایت قرار می‌دهند و به روش‌های مختلف در این باره عمل می‌کنند.

 

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه طرح پویش صنایع، شرکت‌ها و مؤسسات دوست‌دار کتاب، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه پی‌ریزی شده است، این طرح را دارای ابعاد گوناگون برشمرد و اظهار داشت: چاپ و پخش شعارها، تبلیغات و نکات  مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی و مفاهیم مرتبط مانند دانش و خردورزی، مطالب علمی و آموزشی، بخش‌هایی کوتاه از یک کتاب، معرفی منابع برتر برای خواندن، معرفی مشاهیر علمی و فرهنگی و... بر روی بسته‌بندی محصولات و مواد تبلیغاتی مانند سررسید، خودکار، لیوان، پاکت، جعبه و... . از جمله راهکارهای ترویج مطالعه در این طرح است.

 

وی تهیه و نصب تابلو، پوستر، بنر درباره کتاب و کتاب‌خوانی در محل کار برای کارکنان و مشتریان را از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته‌شده در این طرح دانست و افزود: معرفی کتاب‌ یا ذکر بخش‌هایی مفید و جذاب از کتاب‌ها در بروشورها، کاتالوگ‌ها و مجلات داخلی، اسپانسرینگ برنامه‌های فرهنگی و ترویجیِ کتاب‌خوانی، اهدای کتاب یا هزینه خرید کتاب به جامعه هدف، حمایت از ساخت، راه‌اندازی، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها؛ حمایت از چاپ و انتشار کتاب و نشریات مختلف از دیگر برنامه‌های این طرح است.

محمدرضا ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه صنایع، شرکت‌ها، مؤسسات و فروشگاه‌ها در ازای این فعالیت‌ها، پس از بررسی و ارزیابی نهادها و ادارات مرتبط، به عضویت پویش درآمده و مجوز استفاده از نشان «دوست‌دار کتاب Booklover» را دریافت خواهند نمود، بیان کرد: این شرکت‌ها تا هنگامی که در اجرای این طرح مشارکت می‌‌کنند، می‌توانند در کنار نشان‌هایی مانند استاندارد، سیب سلامت، ایزو، حلال و... از این نشان به نحو مدنظر مانند درج نشان بر روی بسته‌بندی محصولات و مواد تبلیغی، نصب لوگو در محل کار و... استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: ادارات و نهادهای مرتبط نیز با اطلاع‌رسانی مناسب درباره این طرح، مردم را از جزئیات این طرح ارزنده فرهنگی آگاه کرده و آن‌ها را به حمایت و استفاده از محصولات، تولیدات و خدمات آن‌ها ترغیب می‌کنند. همچنین، با فراهم‌آوردن و در اختیارگذاردن موادی مانند نکات و شعارهای مرتبط با کتاب مطالب علمی و آموزشی بخش‌هایی کوتاه از یک کتاب، معرفی منابع برتر برای خواندن، معرفی مشاهیر علمی و فرهنگی و... به این صنایع، شرکت‌ها، مؤسسات و فروشگاه‌ها کمک می‌کنند. افزون بر این، تبلیغ کتاب‌ها، نشریات، وب‌سایت‌ها و محصولات فرهنگی نیز می‌تواند از این راه انجام گیرد.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه در ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد: اظهار داشت: در‌ آثار ارسال شده باید هر دو واژه فارسی و انگلیسی «دوست­دار کتاب» و «Booklover»  استفاده شود و در اندازه A4 (حداکثر 2 مگابایت) با رزولوشن 300 dpi و رنگ: RGB و در فرمت JPEG ارسال گردد.

 

 علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ نوزده آبان ماه سال جاری به دبیرخانه این طرح به نشانی شیراز، میدان قائم (اطلسی)، ابتدای بلوار هجرت، اداره کل کتابخانه­ های عمومی استان فارس و شماره تماس 36-32276930 داخلی 138یا نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند. زمان اعلام نتیجه فراخوان 23 آبان‌ماه سال جاری در آیین «هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار استان فارس» خواهد بود. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: