در کتابخانه استاد احمدی کلاس آموزش روش های تحقیق برگزارشد

 

 به گزارش لیزنا، مدرس این کلاس، یکی از معلمان مدارس درمیان گفت: هدف از برگزاری این کلاس، بیان اهمیت مطالعه و تحقیق و آموزش مهارت گردآوری اطلاعات بود.

وی آشنایی با واژه های تحقیق و پژوهش، بیان مسأله، فرضیه و نظریه، ویژگی های محقق و تحقیق خوب و انواع تحقیق علمی، شناسایی اهداف انواع تحقیق و توضیح انواع روش تحقیق را از مباحث شده در این کلاس عنوان کرد.

 

وی افزود: آشنایی با منابع ایجاد مسأله تحقیق از جمله آثار مکتوب، مشورت با افراد صاحب نظر، شناساندن راه های محدود کردن موضوع، روش های دستیابی به منابع تحقیق به طور نمونه: کتاب شناسی ها، نمایه ها، مجموعه مقالات و ...از دیگر مباحث ارائه شده در کلاس آموزش روش های تحقیق و پژوهش بود.

وی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در کلاس مذکور گفت: روش های گردآوری اطلاعات از طریق مشاهده، مصاحبه، کتابخانه ای و...، روش تحقیق کتابخانه ای، شناساندن راههای مفیدتر کردن مطالعه و سیر مطالعاتی، شناساندن فیش و برگه های ثبت یادداشت، نگارش طرح تحقیق و چرایی تدوین آن، شناسایی اهمیت و ضرورت پژوهش، فایده پژوهش، اهداف پژوهش و شناسایی پیشینه پژوهش، مطالعه کتابها و مقاله ها در آن رابطه از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی بود.