کد خبر: 26189
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آذر 1395 - 11:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست كتاب‌خوان تخصصي « اقتصادمقاومتي- اقتصاداسلامي» دركرمان برگزارشد

منبع : لیزنا
به همت اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان كرمان نشست كتاب‌خوان تخصصي «اقتصادمقاومتي- اقتصاداسلامي» دركرمان برگزارشد.
نشست كتاب‌خوان تخصصي « اقتصادمقاومتي- اقتصاداسلامي» دركرمان برگزارشد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی كرمان، نشست کتاب‌خوان«اقتصادمقاومتي- اقتصاداسلامي» با حضور معاون آموزشي دانشكده اقتصاد و مديريت دانشگاه شهيد باهنر و جمعي از کتابداران، نویسندگان و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات دانشكده اقتصاد دانشگاه شهيد باهنر كرمان برگزار شد.

در این نشست 3 کتاب، « اقتصادانرژي» نوشته سوبس باتاچاريا ترجمه مجتبي بهمني، «اسلام و چالش هاي اقتصادي» نوشته محمد عمر چپرا، ترجمه سيد حسين مير معزي و «ابزارهاي مالي اسلامي(صكوك)» نوشته سيدعباس موسويان معرفی شد.

 

کتاب «اقتصادانرژي» توسط مترجم کتاب، مجتبي بهمني ارائه و معرفی شد.

كتاب « اقتصاد انرژي: مفاهيم، ديدگاه ها، بازارها وحاكميت» توسط سوبس باتاچاريا، نويسنده هندي الاصل در يك جلد نگارش شده است و توسط دكتر مجتبي بهمني در 29 فصل و در قالب دو جلد ترجمه گرديده ‌است.

دراين كتاب به موضوعات حسابداري انرژي با مقياس هاي جهاني، مفهوم تقاضاي انرژي و مديريت آن، عرضه انرژي و بازارهاي آن، مسائل و چالش‌هاي پيش روي انرژي و محيط زيست اشاره شده‌ است.

مجتبي بهمني حركت به سمت خودكفايي در راستاي اقتصاد مقاومتي، افزايش سهم انرژي‌هاي تجديد‌پذير در مقابل انرژي‌هاي فسيلي، افزايش انعطاف‌پذيري در كارايي منابع انرژي، كاهش وابستگي اقتصاد ايران به نفت، جلوگيري حداكثري از خام‌فروشي و تنوع سوخت در بخش حمل و نقل را از جمله مباحث مهم و اساسي براي برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري در بخش انرژي دانست.

 

«اسلام و چالش هاي اقتصادي» نوشته محمد عمر چپرا توسط حميدرضا حري ارائه شد.

این کتاب، كتابي پژوهشي با  بيش از صد منبع عربي معتبر و 430 ماخذ انگليسي است كه مطالب آن در دو بخش نظام‌هاي شكست‌خورده و پاسخ اسلام به اين نظامها تنظيم شده است.

در بخش اول كتاب به مباحثي همچون مرزهاي سرمايه‌داري، عقب‌نشيني سوسياليسم، بحران دولت رفاه و تناقض در اقتصاد توسعه اشاره شده است.

«ابزارهاي مالي اسلامي(صكوك)» نوشته سيدعباس موسويان توسط رقيه عبدلي نژاد، دانشجوي كارشناسي ارشد اقتصاد، ارائه شد.

این کتاب در سه بخش به مباحثي در خصوص مباني نظري ابزارهاي مالي، ابزارهاي مالي متعارف(سنتي) وابزارهاي مالي جديد، به بررسي فقهي و اقتصادي ابزارهاي مالي مي‌پردازد و توسط پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: