کد خبر: 26198
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 آذر 1395 - 09:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با هدف معرفی کتاب ماه آذر

«به خواب شیرین بروید» در ارسنجان فارس جمع‌خوانی شد

منبع : لیزنا
کتاب به «خواب شیرین بروید» نوشته جواد ترکاشوند از کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آذر ماه در کتابخانه پروین اعتصامی ارسنجان معرفی و جمع خوانی شد.
«به خواب شیرین بروید» در ارسنجان فارس جمع‌خوانی شد

 

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي فارس، کتاب «به خواب شیرین بروید» نوشته جواد ترکاشوند درکتابخانه پروین اعتصامی شهرستان ارسنجان با هدف معرفی کتاب ماه و در راستای معرفی كتب  مفید، ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی، معرفی و جمع خوانی شد.

کتاب به «خواب شیرین بروید» درباره یکی از مشکلات شایع در دنیای ماشینی امروز، یعنی بی‌خوابی است. بی‌خوابی به معنای نخوابیدن نیست؛ بلکه مراد، خوابی است که با دردسر و سختی‌هایی همراه است و فرد پس از بیداری، احساس راحتی و رفع خستگی نمی‌کند.

باتوجه به اینکه آگاهی‌یافتن از چگونگی، زمان، مراحل و روند خواب و بی‌خوابی در رفع نگرانی و کنار آمدن و حل بی‌خوابی، به‌تنهایی بسیار مفید است، در  این کتاب به مناسبت‌های گوناگون، اطلاعاتی دقیق، علمی و به‌روز ارائه شده است.

مطالب کتاب به‌گونه‌ای است که اگر خواننده به هر دلیل از روش‌های درمانی ارائه شده استفاده نکرد، بازهم مطالعه این نوشتار برایش مفید باشد.

این کتاب دارای چهارفصل است.

در فصل اول، با تعریف خواب، آثار و فواید آن، مدت و مراحل خواب و ریتم خواب – بیداری آشنا می‌شویم.

فصل دوم، درباره گونه‌های بی‌خوابی و علل آن سخن می‌گوید. در پایان به کمک پرسش‌نامه‌ای مخاطب را به ارزیابی بی‌خوابی خود ترغیب می‌کند.

فصل سوم، که شاید مهم‌ترین قسمت کتاب باشد، به درمان بی‌خوابی اختصاص دارد. نویسنده شیوه‌های بهداشت خواب، گیاه‌درمانی، روان‌درمانی، زمان‌درمانی و دارودرمانی را برای مبتلایان به بی‌خوابی پیشنهاد می‌دهد.

فصل پایانی به پرخوابی و علل و آثار مخرب و نیز درمان آن می‌پردازد.

 

شایان توجه است «کتاب به خواب شیرین بروید» همراه با سه کتاب دیگر«قاف» اثر یاسین حجازی، «ترانه‌های نوازش» سروده مصطفی رحماندوست و «میرزا کوچک خان» نوشته عصمت گیویان به عنوان کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آذر 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: