کد خبر: 26203
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 آذر 1395 - 10:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در نمایشگاه هفته پژوهش

منبع : لیزنا
اولین غرفه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در نمایشگاه هفته پژوهش برپا شد.
حضور اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در نمایشگاه هفته پژوهش

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، مدیرکل این اداره از برپایی غرفه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در کنار سایر سازمان‌های علمی و پژوهشی، دستاوردهای پژوهشی خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

سعیده ابراهیمی با یادآوری اینکه کتابخانه‌ها خاستگاه اصلی پژوهش‌ هستند و در دانشگاه‌ها کتابخانه‌ها نیز زیر نظر معاونت پژوهشی قرار دارند، حضور کتابخانه‌های عمومی در کنار سازمان‌های پژوهشی را ضروری دانست.

وی با اشاره بر اینکه این اداره ارائه خدمات پژوهشی به مخاطبان را بخشی از رسالت خود می‌داند، اظهار امیدواری کرد، با تداوم این حرکت، اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس از این پس در نمایشگاه هفته پژوهش حضور یابد.

طبق اعلام مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس نمایش پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های تألیفی کتابداران کتابخانه‌های عمومی فارس، ارائه خدماتی همچون دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و متن کامل مقالات علمی و اجرای طرح اینترنت رایگان از برنامه‌های این غرفه در هفته پژوهش است.

ابراهیمی تمرکز غرفه این اداره را نمایش قابلیت‌های پژوهشی تعدادی از کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است که در این غرفه توانمندی‌ کتابخانه‌های عمومی شیراز همچون کتابخانه عمومی حافظیه در زمینه حافظ پژوهی، کتابخانه عمومی سعدیه در زمینه موضوعی سعدی شناسی، کتابخانه آیت‌الله دستغیب با آرشیو غنی نشریات قدیمی و نایاب، کتابخانه رییسی اردکانی به دلیل داشتن نسخ خطی و کتابخانه روزبهان با منابع برگزیده در موضو‌های تاریخ و هنر به نمایش گذاشته شود.

به گفته وی در این غرفه مشاوره درباره کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای پژوهشگران، ارائه خواهد شد؛ همچنین بروشور معرفی کتابخانه‌های شیراز  و آشنایی با فعالیت کتابخانه‌های عمومی نیز در این غرفه عرضه خواهد می شود.

 

شایان ذکر است غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی از روز یکشنبه 14آذرماه تا 17آذر در محل باشگاه رفاهی فرهنگی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی برپا خواهد بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: