کد خبر: 26367
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 آذر 1395 - 13:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گربه‌ای که کارمند رسمی کتابخانه شد

منبع : msn
برخی ابتکارها از سوی افراد خوش ذوق و مهربان می‌تواند باعث کشش و جاذبه افراد به انجام برخی فغالیت‌ها مانند مطالعه کتاب شود بویژه اگر یک گربه باهوش هم بین کتاب‌ها باشد.
گربه‌ای که کارمند رسمی کتابخانه شد

به گزارش  ليزنا، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان مقامات یک کتابخانه عمومی در ایالات متحده تصمیم گرفتند که اجازه باقیماندن و استخدام گربه را در کتابخانه خود بدهند.

 این گربه به نام Browser  زمانی که بسیار کوچک بوده از سال 2010 برای مبارزه با حیوانات موذی که گاهی در یکی از کتابخانه‌های عمومی آمریکا به نام «white settlement public library»‌  پیدا می‌شدند استخدام شد و بسیاری از مراجعین و دوستداران کتاب از دیدن او که بین قفسه‌های کتابخانه می‌چرخید و بازی می‌کرد لذت می‌بردند.

 اما برخی از کارکنان با او مشکل داشتند و می خواستند حیوانات خانگی خود را نیز به محل کار بیاورند. این موضوع باعث دعوا و جرو بحث بین کارکنان و مدیران و در نهایت اخراج گربه از کتابخانه شد.

اما دلتنگی کارکنان برای او و همچنین تقاضای مشتریان برای بودن گربه در کتابخانه باعث شد تا مقامات کتابخانه تصمیم به ماندن او در کتابخانه و استخدام دوباره او گرفتند و این گربه می تواند تا هر زمان که می خواهد در کتابخانه زندگی کند.

 کودکان در کتابخانه با این گربه بازی می کنند و وجود او برای علاقمند‌کردن کودکان به مطالعه نیز  مفید است. 

مسعود قانعی مقدم
|
Iran
|
1395/09/30 - 20:14
0
0
در ایران کتابداران فارغ التحصیل باید در سوپرمارکت کار کنند. در بلاد کفر گربه ها هم استخدام می شوند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: