کد خبر: 26389
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آذر 1395 - 14:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار می‌کند

شب یلدای کودکان ناشنوا در کنار کودکان شنوا

منبع : لیزنا
مسئول بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد از اجرای مراسم یلدای امسال به صورتی اشتراکی با مدارس کودکان شنوا خبر داد.
شب یلدای کودکان ناشنوا در کنار کودکان شنوا

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد مینو رجبی‌نیا در توضیح این خبر، مراسم جشن شب یلدا به عنوان یکی از بزرگترین مراسم ایرانی، مانند پختن شام مخصوص و خوردن انار، هندوانه و آجیل را بهانه‌ای برای «در کنار یکدیگر بودن» و جشنی برای «زایش خورشید» در افقی طولانی‌تر توصیف کرد و گفت: یلدا به معنای زاییده شدن و متولد‌شدن است و مردم جمع می‌شوند تا طولانی ترین شب سال را جشن بگیرند و صبح بعد طلوع خورشید را لحظاتی زودتر تماشا کنند. این قصه ایست که بچه‌های ناشنوا به همراه بچه‌های مدارس شنوا، در کنار یکدیگر از زبان کتابدارن کتابخانه حسینیه ارشاد خواهند شنید.

رجبی‌نیا افزود: هدفی که با این جشن در پی آن هستیم آشنایی و دوستی بچه های مدارس شنوا و ناشنوا و نقل قصه تاریخی یلدا در کنار یکدیگر و انتقال این تجربه به خانواده‌های آن‌ها است.

 بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد هرساله مراسم تاریخی شب یلدا را در مدارس ناشنوای تحت پوشش کتابخانه جشن می‌گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: