کد خبر: 26422
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 دی 1395 - 08:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به همت خیرین فارسی

کلنگ دو کتابخانه عمومی در فارس به زمین خورد

منبع : لیزنا
به مناسبت هفته وحدت کلنگ دو کتابخانه عمومی «ام‌الخیر» در شهر اوز لارستان و توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی(ره)» ایزدخواست آباده به زمین زده شد.
کلنگ دو کتابخانه عمومی در فارس به زمین خورد

به گزارش لیزنا، طبق اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، یکشنبه 28آذر ماه، کلنگ سومین کتابخانه‌ عمومی شهر اوز با عنوان «ام الخیر» با حضور معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی، خیرین این شهر، مسئولان محلی و مردم کتابدوست این شهر به زمین زده شد تا این شهر صاحب کتابخانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان شود.

کتابخانه عمومی «ام الخیر»، در زمینی به مساحت 333 متر مربع و با زیربنای 140متر مربع توسط خیر نیک اندیش پروین دادستان به نمایندگی از خیران دیگر با هزینه بالغ بر 220 میلیون تومان در کنار دبستان بدری شهر اوز ساخته خواهد شد. 

محمدرضا ابراهیمی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان معجزه اسلام اهمیت خواندن در اسلام گفت: به همت خیران بلندنظر و مردم فرهنگ‌‌پرور شهر اوز، این شهر از نظر همه شاخص‌ها کتابخانه‌ای همچون زیربنا، سرانه مطالعه، سرانه عضو و منابع از میانگین استانی بالاتر است و این نوید خوبی برای این شهر خواهد بود.

فرماندار لامرد نیز حضور پرشور مردم اوز در زمینه‌های فرهنگی را عامل توسعه فرهنگی در این شهر شاهد عنوان کرد و گفت: کلنگ‌زنی کتابخانه مخصوص کودکان و نوجوانان اوز از جمله پروژه‌هایی است که به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی شده است و جنبه فرهنگ‌سازی دارد.

احمد خضری سردبیر هفته نامه عصراوز نیز درخصوص این کتابخانه گفت: تلاش بر این است که کتابخانه «ام الخیر» را به یک کانون فرهنگی برای کودکان تبدیل کنیم. این کتابخانه شامل دو سالن مطالعه و فضای سبز و وسایل بازی برای کودکان خواهد بود و امیدواریم در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

همچنین در گام دیگری دوشنبه، 29 آذرماه، کلنگ توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)» ایزدخواست آباده با حضور معاون اداره کل، خیران و مسئولان محلی به زمین خورد. این طرح توسعه با متراژ 500متر مربع به صورت ساختمانی دو طبقه در زمینی به مساحت 250 متر خواهد بود که هزینه ساخت آن به همت احمد رحیمی و دیگر خیران نیک‌اندیش ایزدخواست همچون رحمت‌الله صالحی، بیژن قناعتی و دیگران تامین شده است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در آیین کلنگ زنی توسعه این کتابخانه با اشاره به قدمت و تاریخ این شهر، همت بلند خیران این شهر را برای توسعه کتابخانه عمومی ستودنی دانست و گفت: کتابخانه‌ها توسعه پایدار را رقم می‌زنند و هیچ نهادی نمی‌تواند این تاثیر را داشته باشد و توجه به کتابخانه‌ها به مثابه دانشگاه مردمی امری بی بدیل است.

محمدرضا ابراهیمی به ضرورت تسریع ساخت این کتابخانه اشاره و عنوان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در راه تجهیز و تامین این کتابخانه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

فرماندار شهرستان آباده نیز در ادامه عنوان کرد: کتابخانه‌ علم انسان‌ها را افزایش می‌دهد و راه بهتر زیستن را به آن‌ها می‌آموزد به همین سبب اهمیت ساختن کتابخانه کمتر از ساختن مسجد نیست.

محمدرضا زارع با اشاره به همکاری فرمانداری آباده در اتمام زودتر این پروژه یادآور شد: درصورتیکه این پروژه کد بگیرد، فرمانداری آباده تامین اعتبارات ساخت کتابخانه همکاری لازم را انجام می‌دهد.

احمد قناعتی، خیر ایزدخواستی نیز با اشاره بر نقش آموزشی کتابخانه‌ها، گفت: کتابخانه‌ها زیربنای اساسی فرهنگ جامعه هستند؛ وقتی فرهنگ جامعه‌ای شکل بگیرد، امور اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن نیز رونق خواهد گرفت.

عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده، همچنین با اشاره به اینکه کتابخانه فعلی ایزدخواست سالن مطالعه مجزا ندارد، افزود: خیران بزرگوار برای توسعه کتابخانه «امام خمینی (ره)» و ساخت سالن مطالعه مجزای این کتابخانه همت گذاشتند.

 شایان ذکر است کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)» ایزدخواست با متراژ 120 متر در حال ارائه خدمات است که درصورت اتمام پروژه توسعه این کتابخانه، متراژ آن به 620متر خواهد رسید. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: