کد خبر: 26450
تاریخ انتشار: شنبه, 04 دی 1395 - 08:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح دو کتابخانه عمومی روستایی در اردبیل

منبع : لیزنا
با افتتاح کتابخانه‌های عمومی روستاهای ایران آباد پارس آباد و نیارق نمین، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 60 باب کتابخانه نهادی رسید.
افتتاح دو کتابخانه عمومی روستایی در اردبیل

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، فرماندار شهرستان نمین در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی روستای نیارق که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مسئول دفتر نمایندگی قلم چی در استان و تعداد دیگری از مسئولان و شهروندان برگزار شد، با اظهار خرسندی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستائی، کتابخوانی را عاملی مهم در ارتقای سطح آگاهی های عمومی دانست.

فرهاد عبدالعلی‌پور، مشارکت خیرین در ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی را مایه اجر اخروی و سهیم شدن نیکوکاران در ساختن آینده‌ای درخشان برای کودکان و نوجوانان قلمداد کرده و افزود:  هر جامعه‌ای که فرزندان آن با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند، در مسیر رشد علمی و فرهنگی قدم خواهد گذاشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با تأکید بر توسعه خدمات کتابخانه‌ای در روستاهای پرجمعیت استان، خواستار اهدای زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه‌های عمومی از طرف روستائیان نیکوکار شد.

رباب عزیزخانی، با تجلیل از مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در تکمیل کتابخانه عمومی بوستان روستای نیارق، تصریح کرد: همت دولت در ساخت کتابخانه عمومی نیارق و مشارکت بنیاد قلم چی در تکمیل این کتابخانه، مرکزی را فراهم ساخت تا مردم و کودکان این روستا بتوانند از نعمت دسترسی به کتاب و محیطی فرهنگی برای فعالیت‌های کتابخانه‌ای بهره مند شوند.

مدیر دفتر نمایندگی قلم‌چی در استان نیز ضمن سخنانی، از تداوم مشارکت بنیاد قلم‌چی در فعالیت‌های فرهنگی و علمی خبر داد.

 مرحمت مداح، کمک به رشد معنوی، علمی و فرهنگی کودکان محروم را از جمله سیاست‌های بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی بیان کرده و افزود: مشارکت در تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، از جمله فعالیت‌های این بنیاد در حوزه نیکوکارانه است.

قابل ذکر است که در ابتدای این مراسم، محمد فتحی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت کتابخانه عمومی روستای نیارق، مساحت این بنا را 152 متر مربع و میزان اعتبار دولتی هزینه شده را 1میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: تکمیل این پروژه از محل کمک‌های مالی بنیاد قلم‌چی انجام شده است.

همچنین، در مراسمی دیگر در شهرستان پارس آباد، کتابخانه عمومی شهید اندرزگو روستای ایران‌آباد با حضور حجت‌الاسلام ارشادی امام جمعه پارس آباد، اکبر صمدی فرماندار شهرستان، جعفر نوع‌خواه معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت‌الاسلام پورمحمد رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان  و جمعی از مسئولان و شهروندان پارس آبادی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم، امام جمعه شهرستان پارس آباد با اظهار خرسندی از افتتاح کتابخانه عمومی در روستای ایران آباد، مطالعه و کتاب‌خوانی را اساس خردورزی و توسعه فرهنگی دانسته و اظهار داشت: جوامعی که دارای کتابخانه هستند، از فرصت‌های بیشتری برای توسعه و پیشرفت برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام ارشادی، ساخت کتابخانه در روستاها را دارای اهمیت دوچندان دانسته و تأکید نمود: کودکان و نوجوانانی که در مناطق روستایی به کتابخانه‌های عمومی دسترسی دارند، آینده درخشان‌تری در انتظارشان است.

اکبر صمدی ،فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با تقدیر از مشارکت خیرین در اهدای زمین و مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در حوزه تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی ایران آباد، نیکوکاران را یاوران دولتمردان و خدمتگزاران مردم قلمداد کرد.

همچنین، معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با بیان اینکه این کتابخانه در 255 متر مربع و با هزینه 2 میلیارد و 400 میلیون ریال ساخته شده، افزود: کتابخانه عمومی شهید اندرزگو تمامی خدمات کتابخانه‌های عمومی را به روستائیان ارائه خواهد داد.

وی، با اشاره به مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) در این پروژه، تصریح کرد: این کتابخانه از محل اعتبارات دولتی ساخته شده و با مشارکت بنیاد قلم‌چی تکمیل و تجهیز شده است.

قابل ذکر است که در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام پورمحمد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان پارس آباد ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت کتابخانه عمومی ایران آباد، از حمایت فرماندار و مشارکت خیرین و بنیاد قلم چی در ساخت و راه‌اندازی این کتابخانه تقدیر نمود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: