کد خبر: 26451
تاریخ انتشار: شنبه, 04 دی 1395 - 08:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال مطرح شد

شهروندان خلخالی کتابخوان‌ترین مردم استان اردبیل

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال، از شهردار و شورای اسلامی این شهر به جهت پرداخت بموقع نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی تقدیر کرد.
شهروندان خلخالی کتابخوان‌ترین مردم استان اردبیل

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال با حضور فرماندار شهرستان خلخال، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس شورای اسلامی، شهردار خلخال و دیگر مسئولان و اعضای انجمن برگزار گردید.

در این جلسه فریدون بابائی، فرماندار شهرستان خلخال با بیان اینکه تشویق دانش‌آموزان به سمت مطالعات عمومی در کنار مطالعه کتب درسی، موجب انتقال مهارت‌های زندگی و آگاهی‌های عمومی به این قشر می‌شود، اظهار داشت: اولیاء و مربیان باید با تشویق دانش‌آموزان به حضور در کتابخانه‌های عمومی و کتاب‌خوانی، زمینه رشد فرهنگی آن‌ها را مهیا کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال، برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی همچون نشست‌های کتاب‌خوان را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: نشست‌های فرهنگی با محوریت کتاب، موجب انس کودکان و نوجوانان با کتاب‌خوانی می‌شود.

فرماندار شهرستان خلخال، برگزاری نشست‌هایی همچون آموزش اصول مطالعه، تشریح فواید مطالعه و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در برنامه‌های کتاب‌خوانی را موجب ترغیب شهروندان به سمت مطالعه دانست و تصریح کرد: تشویق فرزندان به کتاب‌خوانی باید از همان دوران کودکی آغاز شود تا شاهد نسلی کتابخوان و محقق باشیم.

در این جلسه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با تقدیر از حمایت اعضای انجمن از فعالیت‌های کتابخانه‌ای، شهروندان خلخالی را کتابخوان‌ترین مردم استان معرفی کرد و گفت: پیشینه تاریخی و فرهنگی خلخال مایه افتخار استان است.

رباب عزیزخانی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و دانش آموزان را از جمله اهداف مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ذکر کرد و افزود: برنامه‌های کتابخوانی، نیازمند حمایت و مشارکت والدین و مربیان مدارس است.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه‌های عمومی، برقراری زنگ مطالعه در مدارس را از جمله نیازهای اساسی جامعه دانسته و تصریح کرد: نشست‌های کتاب‌خوان مدارس، فرصتی است تا دانش‌آموزان با لذت کتاب‌خوانی و مطالعه آشنا شوند.

وی، راه اندازی کتابخانه عمومی روستای لنبر و ارسال تجهیزات جدید به کتابخانه‌های عمومی را از جمله برنامه‌های در دست اقدام بیان کرد و اضافه نمود: طی روزهای آینده، بخشی از تجهیزات جدید به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ارسال خواهند شد.

قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه، داریوش حسین‌پور سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال، ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی، از شهردار و شورای اسلامی این شهر به جهت پرداخت بموقع نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی تقدیر نمود.

 همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در حاشیه سفر خود به شهرستان خلخال، با حضور در کتابخانه عمومی ملا ادهم عزلتی، از بخش‌های مختلف بازدید کرد و با کتابداران این کتابخانه دیدار نمود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: