کد خبر: 26574
تاریخ انتشار: شنبه, 11 دی 1395 - 13:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از سوی دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

فراخوان طرح تدوین کلان استاندارد ملی کتابخانه‌های عمومی ایران منتشر شد

منبع : لیزنا
فراخوان «طرح تدوین کلان استاندارد ملی کتابخانه‌های عمومی ایران» با هدف ایجاد سندی به منظورسامان‌دهی خدمت کتابخانه‌های عمومی در کل کشور از سوی دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.
فراخوان طرح تدوین کلان استاندارد ملی کتابخانه‌های عمومی ایران منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با انتشار فراخوان «طرح تدوین کلان استاندارد ملی کتابخانه‌های عمومی ایران» از انجمن‌های علمی، گروه‌های آموزشی و دیگر اشخاص حقوقی دعوت کرد تا پروپوزال‌های خود را مطابق با «فراخوان طرح (RFP) تدوین استاندارد کتابخانه‌های عمومی ایران» تا تاریخ سی‌ام دیماه 95 به نشانی: تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، کوجه نوربخش، پلاک 31، طبقه سوم، دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره استاندارد و یا این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.
در بخش دیگری از این فراخوان با اشاره به الزامات زمانی بررسی طرح‌های ارسالی آمده است: «محدودیت زمانی برای انجام طرح حداکثر 18 ماه (از زمان انعقاد قرارداد) است و پیشنهاد دهندگان حداکثر یک ماه پس از دریافت RFP (متن حاضر) فرصت دارند پروپوزال خود را تنظیم و به نشانی دفتر برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور - اداره استاندارد ارسال کنند.»
همچنین در بخش پایانی این فراخوان آمده است: «حداکثر پس از 20 روز کاری از دریافت پیشنهاد، نتیجه داوری به اطلاع پیشنهاد دهندگان خواهد رسید.»
ایجاد سندی به منظورسامان‌دهی خدمت کتابخانه‌های عمومی در کل کشور، ترویج و تشویق ارائه‌دهندگان خدمت کتابخانه به استانداردسازی و بهبود خدمات بر اساس سطح مطلوب، رعایت عدالتِ ارائه خدمات به مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی بر اساس چارچوب مدون و در دسترس، کمک به برخی از فرایندهای برنامه‌ریزی نهادها و سازمان‌های متولی کتابخانه‌های عمومی از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رسیدن به فرایندی مطلوب در تدوین استانداردهای کتابخانه‌های عمومی از جمله اهداف «طرح تدوین کلان استاندارد ملی کتابخانه‌های عمومی ایران» است.
گفتنی است، تهیه «کلان استاندارد ملی کتابخانه‌های عمومی ایران» بر اساس «قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور» یکی از وظایف نهاد کتابخانه‌ها است و تدوین این طرح با توجه به نیاز کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور به تدوینِ استانداردهایی که حاوی معیارهایی در سطح ملی باشد، صورت می‌پذیرد.
متن کامل فراخوان را اینجــا ببینید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: