کارگاه تخصصی مادران قصه‌گو در بروجن چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان بروجن با اعلام این خبر افزود: کارگاه تخصصی مادران قصه‌گو روز سه‌شنبه، 14 دی‌ماه با حضور قاسمعلی فراست، نویسنده و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر علاقمندان در محل فرهنگسرای بروجن تشکیل شد.

ناصر جانشکر هدف از برگزاری این برنامه را پیگیری سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اجرای تفاهم‌نامه منعقده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور هم افزایی بیشتر دو دستگاه و تربیت کتاب‌خوان‌هایی ماهر و عاشق کتاب توسط کتابداران عنوان کرد.

در این کارگاه تخصصی- آموزشی، قاسمعلی فراست نویسنده اولین رمان دفاع مقدس به اهمیت کار با کودک اشاره کرد و گفت: تشکیل بخش کودک در کتابخانه‌ها یک کار زیربنایی و ریشه‌ای است که باروری استعداد کتاب‌خوانی کودکان را به دنبال خواهد داشت.

وی به نقش صدا و سیما در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی اشاره کرد و خواستار مشارکت پر رنگ‌تر اصحاب رسانه در ایجاد عادت به مطالعه در جامعه شد.

فراست در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عادت دادن کودک به کتاب از طریق کتاب‌های جذاب و کشش‌دار میسر است و باید کتاب مناسب در زمان و مکان مناسب به کودک داده شود، زمانی که کودک روح و جسمش آماده خواندن است مناسب‌ترین زمان مطالعه کودک است.

گفتنی است قاسمعلی فراست از نویسندگان پرکاری است که در زمینه‌های مختلف نویسندگی از گزارشگری تا رمان‌نویسی و کارهای تحقیقی در عرصه ادبیات، آثار ارزشمندی بوجود آورده است از وی تا کنون آثاری مانند «نیاز»، «هرکس گمشده‌ای دارد»، «زیارت»‌ و «نخل‌های بی‌سر» منتشر شده است.