کد خبر: 26699
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 دی 1395 - 09:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می‌کند

نمایشگاه آثار پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های منتشرشده

منبع : لیزنا
نمایشگاهی آثار علمی و پژوهشی منتشر شده از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی شامل آثار پژوهشی و کتاب‌ها در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا می‌شود.
نمایشگاه آثار پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های منتشرشده

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در این نمایشگاه رساله‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و کتاب‌های منتشرشده از سوی این سازمان، از تاریخ 16 تا 25 دی‌ماه، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

رئیس روابط عمومی این سازمان، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی فعالیت‌های پژوهشی سازمان یادشده عنوان کرد و افزود: در بخشی از این نمایشگاه، برخی از کتاب‌های منتشرشده در سازمان، مانندِ  فهرست توصیفی قرآن‌های چاپی نفیس، هنر و موزه‌داری، فهرست نسخه‌های خطی اهدایی مقام معظّم رهبری به آستان قدس رضوی، دفتر اسناد، جایگاه سفال‌های آستان قدس رضوی، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمدجواد قوی ادامه داد: گزیده اعلامیه‌ها و بیانیه‌های انقلاب اسلامی در مشهد، گزیده‌ای از اسناد نفیس و ارزشمند مرکز اسناد آستان قدس رضوی، تاریخ دارالشفای رضوی، بررسی و مقایسه روشنایی و اشیای مربوط به آن در حرم مطهّر امام رضا علیه‌السلام در دوره‌های صفوی و قاجار، بررسی گل و مرغ در موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی، و نقش و رنگ در کاشی‌های دوره صفوی حرم مطهّر امام رضا علیه‌السلام، عناوین برخی از پایان‌نامه‌های به نمایش در آمده دراین نمایشگاه است.

وی به آثار پژوهشی و کتاب‌های منتشر شده توسط محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه گنجینه کم نظیری از پژوهش‌های علمی و فرهنگی و کتاب‌های ارزشمند مانند جرعه‌ای از حکمت، عرفان و نظرات پیرامون آن، بررسی نظرات استاد مطهری، ولایت از منظر امامت و ولایت در آینه اسلام در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 گفتني است «نمایشگاه آثار پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های منتشرشده از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی»، همه‌روزه از تاریخ 16 تا 25 دی‌ماه، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقمندان به آثار علمی و پژوهشی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: