جمع‌خوانی کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و سربیشه، با حضور جمعی از اعضا، جلسه جمع‌خوانی برگزار کردند.

کتاب «ترانه‌های نوازش» از سری کتب طرح کتابخوان ماه و سروده مصطفی رحماندوست در کتابخانه‌های عمومی شهرستان زیرکوه جمع‌خوانی شد.

این مجموعه شعر، ویژه گروه کودک و نوجوان بوده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را به چاپ رسانده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زیرکوه گفت: تعدادی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی شیخ محسن فقیه و علاءالدین محمد آبیزی شهرستان زیرکوه این کتاب را جمع‌خوانی کردند.

کتاب «مجموعه قصه‌هاي زينب» نوشته مهری ماهوتی با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه استاد احمدی بیرجندیِ شهرستان درمیان در این کتابخانه معرفی و جمع خوانی شد.

کتاب مصوّر مذکور، شامل داستان‌های زیبایی است که احکام را به دختران دوره ابتدایی آموزش می دهد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان گفت: يكی از اصول تربيتی در تربيت عبادی، اصل زمينه‌سازی و ايجاد آمادگی در كودكان از نظر روحی، روانی و عاطفی نسبت به عبادات است. اين اصل، افزون بر تأكيد نسبت به عبادات، باعث آمادگی پذيرش و انجام تكاليف شرعی و همچنين جلوگيری از كم‌توجهی كودكان نسبت به مسائل عبادی نيز ميیشود.

جمع خوانی کتاب «آقای بوگندو» نوشته دیوید ویلیامز، ترجمه رضی هیرمندی و چاپ انتشارات گل‌آقا با حضور چند تن از اعضای نوجوان کتابخانه امام حسین(ع) روستای بورنگ شهرستان درمیان برگزار شد.

مسئول این کتابخانه با اشاره به اینکه در این شیوه از کتابخوانی هریک از حاضران با قرائت صفحاتی از کتاب، علاوه بر تجربه کتابخوانی گروهی از امکان بحث و تبادل نظر نیز برخوردار می‌شوند افزود: هدف از جمع خوانی این کتاب با توجه به گروه سنی مخاطبان، در راستای ترویج کتابخوانی و همچنین معرفی یکی از تازه‌های کتاب ماه بود.

کتاب «بهشت را زینت کنید» نوشته زهرا زواریان از انتشارات معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درکتابخانه عمومی علامه امینی قهستانِ شهرستان درمیان جمع‌خوانی شد.

این کتاب مصور، داستانی عارفانه و مذهبی است که به سبک ادبی و برای گروه‌های سنّی (ب) و (ج) تدوین شده است.

مسئول این کتابخانه گفت: هدف از نگارش این داستان، شأن دادن جایگاه حضرت محمّد(ص) و اهل بیتش در نزد خداوند و بخشش و کرم بی‌حد و اندازه خداوند است. پیام این داستان به مخاطبان این است که باید از انجام گناه پرهیز کنند و همیشه به لطف و بخشایش پروردگار ایمان داشته باشند.

کتاب «حریم ریحانه» از سری کتاب‌های منتخب طرح کتابخوان دی ماه با حضور اعضای دختر کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) شهر مود شهرستان سربیشه جمع‌خوانی شد.

 مسئول این کتابخانه گفت: کتاب «حریم  ریحانه» اولین و تنها دایره المعارف در زمینه پوشش و عفاف است که با نگاهی جامع به بررسی موضوع پوشش و عفاف پرداخته است.