برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، به گفته مسئول این کتابخانه، کتاب «حضرت حسن بن علی عسکری(ع)» نوشته مهدی وحیدی صدر توسط اعضای کودک و نوجوان جمع خوانی شد.

عابدینی افزود: این کتاب، جلد سیزدهم مجموعه زندگانی چهارده معصوم(ع) است که به معرفی زندگی امام یازدهم پرداخته است. این کتاب به موضوعاتی از قبیل ولادت، دوران قبل از امامت، امامت، عبادت و بندگی، شهادت و بعد از شهادت حضرت حسن بن علی(ع) پرداخته است.

وی افزود: معرفی کتاب «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی از دیگر برنامه‌های این هفته در کتابخانه علامه شیخ مفید بود. این کتاب از جمله کتابهای کتابخوان ماه است که برای اعضای حاضر معرفی و بخش‌هایی از آن قرائت شد. نویسنده کتاب با دستمایه قرار دادن داستان ورود این کشتی به بوشهر و سرگذشت غم انگیزش نه تنها نقبی به سال‌‌های جنگ زده بلکه تلاش داشته کودکی خود و هم نسلانش را بار دیگر و با نگاهی امروزی مرور کند. گذشته‌ای که با جنگ عجین شده. جنگی که در کنار سختی‌هایش، شادی‌های ماجراجویانه و کودکانه‌‌ای دارد که باعث می‌شود نگاه راوی به آن نه تنها تلخ و گزنده نباشد، بلکه با کمی مطایبه، لحظات حمله هوایی را به لحظاتی سرگرم کننده و خنده دار تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: معرفی و جمع‌خوانی بخش‌هایی از کتاب «راز هماهنگی بدن» نوشته علاء نوری از تازه‌های کتاب کتابخانه، دیگر برنامه اجرا شده در هفته سوم دی‌ماه در کتابخانه عمومی اسلامیه بود. این کتاب از مجموعه کتاب‌های «پرورش مهارت خواندن» است که با هدف ارتقای سطح سواد خواندن دانش‌آموزان دوره ابتدایی تألیف شده است. موضوعات مطرح شده در این کتاب مکمل برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی است.

عابدینی افزود: قصه‌گویی از کتاب «کاش تورا می‌دیدم: فرازی از زندگی بانو معصومه(س)» نوشته مژگان شیخی نیز از جمله سایر برنامه‌های کتابخانه علامه شیخ مفید بود. این کتاب روایتی داستانی و مناسب برای نوجوانان است.

به گفته وی، نمایشگاه کتابشناسی حضرت معصومه(س) و امام حسن عسکری(ع) نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در کتابخانه عمومی شهر اسلامیه است.