کد خبر: 26768
تاریخ انتشار: شنبه, 25 دی 1395 - 12:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه «تهرانگردی در ازای اهدای کتاب» در کتابخانه روستایی ابوریحان ری

منبع : لیزنا
برنامه تهرانگردی در ازای اهدای کتاب با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در کتابخانه روستایی ابوریحان شهرستان ری برگزار شد.
برنامه «تهرانگردی در ازای اهدای کتاب» در کتابخانه روستایی ابوریحان ری

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان تهران در این برنامه که روز پنجشنبه 23 دی ماه در محل کتابخانه ابوریحان واقع در روستای ده خیر شهرستان ری برگزار شد، گروهی از گردشگران در قالب تور تهرانگردی با حضور در کتابخانه ضمن اهدای کتاب از نزدیک با فعالیت‌های این کتابخانه روستایی آشنا شدند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری در خصوص برنامه‌های اجرا شده در این مراسم گفت: در ابتدا این مراسم شعرخوانی توسط کودکان عضو کتابخانه در استقبال از گردشگران برگزار شد و درادامه گردشگران به معرفی کتاب‌های اهدایی خود پرداختند.

علی اکبر قربانی افزود: در این مراسم که ایمان قربانی بخشدار قلعه‌نو نیز حضور داشت گردشگران از وجود فضای کتابخانه‌ای با امکانات و تجهیزات مناسب ابراز خرسندی کرده و از کتابدار و مسئولان دست اندر کار نیز قدردانی کردند. در انتها حاضران با گرفتن عکس یادگاری از این کتابخانه به بازدید خود پایان دادند .

گفتنی است کتابخانه روستایی ابوریحان واقع در روستای ده خیر در کیلومتر 7 جاده فیروزآباد بخش قلعه نو شهرستان ری با زیربنای 143 مترمربع دارای بخشهای ویژه کودک و نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه، بخش امانت کتاب و بخش مطالعه نشریات و روزنامهاست.  

 این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از 3 هزار 500 جلد کتاب است و بیش از هزار جلد آن ویژه کودک و نوجوان است که مهر ماه امسال همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین واعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: