کد خبر: 26796
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 دی 1395 - 14:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

منبع : لیزنا
چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با محوریت پیشبرد پروژه کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.
برگزاری چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان روز شنبه، 25 دی‌ماه، به ریاست سیامک سلیمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ملک محمد محمودیان، مدیرکل دفتر روستایی و سرپرست دفتر شهری؛ اکبر منصوری، رئیس شورای اسلامی استان؛ نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد؛ جهانبخش علیزاده، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش؛ البرز رئیسی، مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و دیگر اعضا انجمن در محل دفتر استاندار برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ضمن اشاره به اهمیت توجه به مبحث کتاب و کتابخوانی بیان داشت: ما باید به طور جدی به مقوله کتابخوانی بپردازیم و همه ارگانهای تصمیم‌گیر باید دست به دست هم دهند تا این فرهنگ ارزشمند نهادینه شود.

وی به اهمیت پروژه کتابخانه مرکزی استان اشاره کرد و گفت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به پیشبرد این مقوله مهم اهتمام ویژه مبذول نمایند.

سلیمانی به بحث پرداخت نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری نیز اشاره نمود و افزود: در بحث شهرداری‌ها همه باید کمک کنند تا به نحوی نیم‌درصدی که قانون مشخص کرده محقق شود، تا کتابخانه‌ها هم بتوانند در حوزه فرهنگ بیش از پیش موفق شوند.

در ادامه فرهاد خلیل مقدم، ضمن اشاره به عملکرد 6 ماهه نخست این اداره کل در سال جاری افزود: تلاش ما این است که با تعامل سازنده با دیگر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها کار کتابخانه‌ها را پیش بریم.

وی تأکید کرد: نیم‌درصد شهرداری‌ها برای تجهیز و تکمیل طرح‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرهایی که واریز شود، هزینه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «فجر نور» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و خواستار مشارکت کلیه دستگاه‌های فرهنگی جهت برگزاری هرچه با‌شکوه‌تر این مسابقه توسط اعضا انجمن شد.

خلیل مقدم به پروژه کتابخانه مرکزی در استان پرداخت و بیان داشت: هشت‌هزار مترمربع زمین برای احداث این طرح جانمایی شده و هزینه آن تأمین اعتبار گشته و در حال رایزنی جهت دیگر مراحل اداری اجرای این طرح هستیم.

 

سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به لزوم راه اندازی کتابخانه مرکزی استان افزود: زمین احداث این کتابخانه جنب فرهنگسرای شهرکرد جانمایی شده و همچنین جلسات تامین اعتبار این طرح ملی در کشور نیز برگزار شده است و به زودی این طرح به طور عملی کار خود را آغاز خواهد کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: