کد خبر: 26832
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 دی 1395 - 10:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در كرمان

منبع : لیزنا
نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان كرمان برگزار شد.
برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در كرمان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های کرمان، دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان كرمان، با اشاره به برگزاری موفق ششمین دوره این جشنواره در كرمان، اظهار داشت: با تلاش و همت همکاران کتابخانه‌هاي عمومی، خيرين كتابخانه‌ساز و دستگاه‌های فرهنگی استان، ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با زیبایی و شکوه خاصی برگزار شد.

محمدجواد حسين‌زاده افزود: در سال 95 بیش از 21 هزار نفر از مردم کتاب‌خوان و فرهنگ دوست استان، در قالب سه بخش مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها در این جشنواره شرکت کردند که نفرات برگزیده استانی این جشنواره نیز در ویژه برنامه‌ای استانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بر اجرای برنامه‌های خلاقانه به منظور معرفی هرچه بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی و ترغیب مردم برای شرکت در هفتمین دوره آن تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری جشنواره‌ای پر رونق‌تر از دوره قبل باشیم.

حسين زاده در ادامه به تشریح بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پرداخت.

به گفته وی، تشکیل ستاد جشنواره با حضور اعضای مرتبط در استان، برگزاری جلسات مشترک با نهادها و دستگاه‌ها، بانک‌ها و سایر حوزه‌ها در سطح مدیران ارشد برای جلب نظر، همکاری و مشارکت آن‌ها، طرح موضوع برگزاری هفتمین دوره جشنواره در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و توجه ویژه به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای برگزاری موفق و پرشور جشنواره، از مهم‌ترین محورهای این بخشنامه است.

 در بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی که به امضای علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رسیده است، همچنین بر استفاده از فرصت خلاقیت همکاران کتابدار یا اعضای کتابخانه‌ها در شیوه‌های اطلاع رسانی و جلب مشارکت در جشنواره، استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد مروّج کتابخوانی در سراسر استان و استفاده از فرصت رسانه‌های جمعی نظیر صدا و سیما، روزنامه‌ها و سایت‌های استانی برای اطلاع‌رسانی جشنواره تأکید شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: