کد خبر: 26873
تاریخ انتشار: جمعه, 01 بهمن 1395 - 12:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
بخش تخصصی کتب رضوی در کتابخانه مرکزی استان و هم چنین کتابخانه مشارکتی کانون بازنشتگان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، فرماندار سمنان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: اگر فرهنگ کشور اصلاح نشود، بخش‌های دیگر جامعه نیز به کندی رشد و توسعه خواهند یافت.

سید‌عباس دانایی با تأکید بر لزوم ترویج مطالعه و هدفمند در بین مردم فرهیخته سمنان گفت: متأسفانه کتاب و کتابخوانی در جامعه ما هنوز به یک باور و  فرهنگ عمومی تبدیل نشده و باید با استفاده از روش‌‌های نوین، اهمیت آن برای اقشار مختلف تبیین شود.

فرماندارسمنان با توجه به گزارش‌های ارائه شده در اهدای کتاب افزود:  استفاده از ظرفیت خیّرین و مردم در اهدای کتاب باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان  نقش فرهنگ‌سازی و تبلیغات در اهدای کتاب را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اهدای کتاب در بین مردم  و دستگاه‌های دولتی ترویج شود چرا که بسیاری از مردم در منزل خود کتاب های دارند که مورد نیاز نیست و انشالله بتوانند برای استفاده دیگران به این کتاب‌ها را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند.‌

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه با همکاری رسانه‌ها باید کتاب و کتابخوانی و وقف کتاب را ترویج کنیم، گفت: باید در این خصوص حرکت‌های تشویقی و ترغیبی نیز انجام دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت نشست‌های کتابخوان و ترویج آن در مدارس، گفت: باید این مهم در بین کودکان و نوجوانان ترویج شود و اگر فرصت و زمینه آن فراهم نشود، کتابخوانی در مدارس در سطح مطالعه کتب درسی باقی می‌ماند.

شاه حسینی با تاکید به نظر مقام معظم رهبری در پیشرفت کشور را ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و یادآور شد: بهترین تبلیغ کتابخوانی تبلیغ چهره به چهره است و طرح کتاب خوان بعنوان یکی از تاثیرگزارترین برنامه های ترویج فرهنگ مطالعه خواهد بود.

علیرضا شاه حسینی در پایان سخنانش  افزود: در دهه فجر بخش تخصصی کتب رضوی در کتابخانه مرکزی استان و هم چنین کتابخانه مشارکتی کانون بازنشتگان نیز به بهره برداری می رسد.

 امیرابراهیم شریفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان در این نشست بر توسعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت : به یاری خداوند در روستای‌های خیرآباد و رکن‌آباد کتابخانه عمومی یا مشارکتی راه‌اندازی خواهد شد تا مردم مناطق فاقد کتابخانه و محروم به ویژه جوانان به خواندن ترغیب و تشویق شوند.

شریفی افزود: خوشبختانه با مساعدت و همکاری خیرین کتابخانه‌ساز گام‌های مفیدی در راستای ارتقای وضعیت مطالعه در سطح شهرستان برداشته شده است.

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان منصور فرزامی‌راد کتاب گلستان سعدی را به حضار معرفی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: