کد خبر: 26892
تاریخ انتشار: شنبه, 02 بهمن 1395 - 14:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های کتابخانه عمومی شهید چمران شهرستان بهارستان تهران برای کودکان

منبع : لیزنا
برنامه‌های متنوعی مثل آموزش اریگامی، جمع‌خوانی کتاب، قصه‌گویی، نشست کتابخوان، مسابقه نقاشی و تصویرگری خلاق در بخش کودک این کتابخانه برای اعضای کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
برنامه‌های کتابخانه عمومی شهید چمران شهرستان بهارستان تهران برای کودکان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی بهارستان،  به همت مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی شهید چمران شهرستان بهارستان، و با استقبال اعضای کودک و نوجوان، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی آثار کهن ایرانی به کودکان و نوجوانان، کتاب «طوطی و بقال» نوشته جعفر ابراهیمی (شاهد)، در این کتابخانه جمع خوانی شد.

 این کتاب یکی از داستانهای مثنوی مولوی است که جعفر ابراهیمی (شاهد) آن را به نثر ساده و روان بازنویسی کرده است. این کتاب دارای تصاویر رنگی زیبایی است که حاصل تصویرگری سحر خراسانی می باشد.

شایان ذکر است که هدف از برگزاری برنامه‌های جمع خوانی، علاوه بر معرفی کتاب، تقویت قوه روخوانی، صحیح خوانی، عبارت‌خوانی، بلندخوانی و تقویت اعتماد به نفس در گروه سنی کودکان و نوجوانان است. علاوه بر این، در پایان جمع خوانی، حاضرین فرصت دارند درباره مطالب خوانده شده بحث و تبادل نظر نمایند.

همچنین به همت مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی شهید چمران و با مشارکت داوطلبانه مدینه باقری کارشناس علوم تربیتی و عضو فعال این کتابخانه، کلاس آموزش اریگامی هر هفته با حضور اعضای کودک، در بخش کودک این کتابخانه برگزار می‌شود.

اُریگامی به ژاپنی «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدل‌های  کاغذ و تا را دربردارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند. به طور کلی، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد

رضا غریبی
|
Iran
|
1395/11/02 - 22:32
0
1
عااااااااالی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: