کد خبر: 26900
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 08:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه گزیده کتاب‌های چاپ سنگی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک

منبع : لیزنا
کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاهی از گزیده کتاب‌های چاپ سنگی گنجینه خود را هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه دوسالانه چاپ دستی کشور در بهمن ماه برگزار می‌کند.
 نمایشگاه گزیده کتاب‌های چاپ سنگی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه «گزیده کتاب‌های چاپ سنگی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک»، مجموعه‌ای چشم نواز و دل‌انگیز از کتاب‌های چاپ سنگی را پیش روی روی دوستداران این حوزه می‌گذارد.

این نمایشگاه از سوم تا دهم بهمن 1395 خورشیدی هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه دوسالانه چاپ دستی کشور در این ماه با رویکرد شناسایی تکنیک چاپ سنگی در ایران برپا خواهد بود.

15نسخه چاپ سنگی برگزیده در موضوع‌های گوناگون مانند نسخه‌ای از مصحف شریف، نسخه‌هایی از بزرگان ادب فارسی، نسخه‌های علمی، سرگذشت خاندان نبوت، اشعار، دعاها و متن‌ها مذهبی، در نمایشگاه «گزیده کتاب‌های چاپ سنگی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک» در آستانه دید دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی و گردشگران جای می‌گیرد. در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی همچون میرزا علی‌قلی خویی، تصویرگر و میرزا رضا کلهر خوش‌نویس، در قالبی جذاب و خلاقانه با برگزیده‌ای از تصاویر جذاب این آثار نفیس، عرضه خواهد شد.

علاقمندان بازدید از نمایشگاه «گزیده کتاب‌های چاپ سنگی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک» می‌توانند از سوم تا دهم بهمن 1395 خورشیدی از ساعت 8:30 تا 16:15 (روزهای پنج‌شنبه تا ساعت 15:15) به کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند.

 کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار آن در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: