کد خبر: 26904
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 09:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی البرز

منبع : لیزنا
تفاهم‌نامه‌ای جامع جهت مشارکت و همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و اداره کل کتابخانه‌های عمومی منعقد شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی البرز

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، حجت‌الاسلام فلاح مدیر کل کتابخانه‌های عمومی البرز با محمود مروج مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز تفاهم نامه‌ای جامع در جهت مشارکت و همکاری و با هدف فرهنگ‌سازی مطالعه در جامعه به امضاء رساند.

بر اساس این گزارش در جلسه‌ای اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اهداف نهاد کل کتابخانه‌های عمومی کشور درحوزه مطالعه کتاب و کتابخوانی تفاهم نامه‌ای با کانون پرورش فکری البرز در جهت مشارکت و همکاری به ویژه در خصوص ترویج فرهنک مطالعه در جامعه امضاء کرد.

 در ابتدای این جلسه فلاح ضمن خوشامدگویی به مدیر کل،  معاون و کارشناسان ستادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز گفت: تعامل چند سویه ادارات بر اهداف مشترک ما را در رسیدن به اهداف در مدت زمان کمتر کمک می‌نماید و راه را برای توسعه فرهنگی و ساختن یک جامعه کتاب‌خوان آماده می‌کند.

وی در ادامه گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان متولی امر فرهنگ مطالعه وکتابخوانی همواره در راستای وارد کردن سبد کالای کتاب و مطالعه درجامعه وزندگی ایرانی از مسیرهای مختلف وارد شده است.

 او افزود: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، نشست‌های کتابخوان و مراسم نقد و بررسی کتاب از جمله برنامه‌هایی است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز درسطح استان با ادارات مختلف اجراکرده است.

 وی ادامه داد، در راستای اجرایی و عملیاتی‌کردن برنامه‌های فرهنگی مذکور اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه قصد امضاء تفاهم نامه‌ای با اداره کل کانون پرورش فکری استان البرز را دارد که امیدوارم این تفاهم‌نامه بتواند کمکی به جامعه و مردم برای روی آوردن به کتاب و کتابخوانی کند.

 در ادامه محمود مروج، مدیر کل کانون پرورش فکری البرز اظهار امیدواری کرد که این همکاری متقابل بتواند در پیشبرد اهداف دو طرف و به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تاثیر گذار باشد.

 مدیر کل کانون البرز نیز اذعان به اجرای طرح‌های موفق نهاد کتابخانه‌های عمومی در فرهنگ‌سازی برای همگانی‌شدن فرهنگ مطالعه و نیز عضویت سراسری کتابخانه‌های عمومی به عنوان طرح‌های موفق این نهاد یاد کرد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری دو جانبه به امضاء مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز رسید و در ادامه مدیران کل با همراهی معاونین و کارشناسان ستادی از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج بازدید کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: