کد خبر: 26917
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 12:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست‌های فرهنگی هنری کتابخانه‌های عمومی در قم

منبع : لیزنا
در کتابخانه مریم و  ایثار استان قم  نشست‌های فرهنگی هنری و کتابخوان برگزار شد.
نشست‌های فرهنگی هنری کتابخانه‌های عمومی در قم

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در کتابخانه عمومی مریم نشست‌های فرهنگی هنری با محوریت کارگاه آموزشی اوریگامی؛ اجرای نمایش، نشست‌های هم اندیشی، جمع خوانی و شعرخوانی برقرار شد.

در کارگاه اوریگامی طاهره اصغری به آموزش اشکال مختلف هندسی و ساخت تصویرهای گوناگون پرداخت.

همچنین زهره محمدی در سال خواندن با هدف گسترش مطالعه مفید و جذب حداکثری به کتابخانه از کودکان و نوجوانان برای شرکت در برنامه جنگ فیتیله‌ها دعوت کرد.

در دیگر نشست‌های کتابخوانی، کتاب کودک شعر «علی کوچیکه» سروده فریبرز لرستانی و کتاب «روزی که آموس بیمار شد» از کتابخوان‌های ماه دی توسط سمانه جمشیدی با حضور شماری از کودکان شعرخوانی و جمع‌خوانی شد.

گفتنی است در کانون ادبی نیز نخستین نشست هم‌اندیشی به همت کتابداران کتابخانه و با حضور شماری از علاقمندان با محوریت نحوه نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و چگونگی مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه، تبادل نظر و گفتگو به عمل آمد.

این نشست به صورت ماهانه و با هدف ارائه راهکار و شیوه‌های جذب افراد به کتاب و کتابخانه برگزار می شود.

کتابخانه عمومی ایثار با برگزاری کارگاه آموزش داستان‌نویسی، اجرای طرح کتاب یار ماه و همچنین نشست کتابخوان میزبان رویدادهای ترویجی فرهنگی بود.

این نشست‌های فرهنگی و آموزشی با حضور شماری از علاقمندان در کتابخانه ایثار تشکیل شد.

 در کارگاه آموزشی داستان‌نویسی محمد باباجانی مربی و نویسنده در آغاز پیرامون علت انگیزه اعضا از نویسندگی سوال کرد و شرکت کنندگان بر اساس علاقمندی های خود پاسخ های گوناگونی را ارائه کردند.

 در ادامه نیز موضوعی با عنوان «آشپزخانه خانه» برای نگارش یک داستان مطرح شد که هر یک از اعضاء با توجه به قلم و ذائقه هنری خویش داستان‌هایی جذاب و متفاوت را به رشته تحریر درآوردند. سپس باباجانی به نکات قوت و ضعف هر یک از داستان ها پرداخت.

 در پایان نیز یکی از آثار این مربی و نویسنده کانون با عنوان «جشن بزرگ در برکه» بازخوانی و سپس به کتابخانه اهدا شد.

 در نشست کتابخوان 5 نفر از کتاب خوانان به معرفی کتاب‌های خوانده شده پرداختند و کتاب‌های «پیامبری که از کنار خانه ما رد شد» نوشته عرفان نظرآهاری، «حیات پاکان» نوشته مهدی، «زندگی امام رضا (ع)» نوشته مهدی، «شگفتی‌های آفرینش» نوشته مسعود راد، «دور دنیا در 80 روز» نوشته ژول ورن، «قهرمان دنیا» نوشته مهدی محدث و کتاب « مجموعه کتابهای جودی » نوشته‌ رولد دال به اشتراک گذاشته شد. در پایان هم از ارائه کنندگان با اهدای لوح سپاسی تقدیر به عمل آمد.

    ندا کلهرنژاد مسئول کتابخانه هدف از اجرای طرح کتاب یار را گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: این طرح فرهنگی با اهدای کتاب نیز همراه است. وی همچنین طرح کتاب یار را طرحی موفق دانست و اظهار داشت: این طرح به صورت ماهانه در بین اعضا برگزار می‌شود و شیوه گزینش کتاب یار هر ماه، بستگی به میزان مطالعه، اهدای کتاب و همچنین حضور فعال در برنامه‌های فرهنگی دارد.

 کلهرنژاد اجرای کتاب یار را باعث افزایش مطالعه، ایجاد انگیزه و دریافت کتاب‌های اهدایی عنوان کرد و در پایان گفت: از سه کتاب یار برتر این ماه تقدیر شد.

 گفتنی است این طرح توسط ندا کلهرنژاد و خدیجه سادات نورالدین زاده مسئول بخش کودک و نوجوان در هر ماه اجرا می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: