کد خبر: 26919
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 13:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بیش از ده برنامه فرهنگی در دی‌ماه در کتابخانه‌های رودسر گیلان برگزار شد

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودسر در دی‌ماه با برگزاری برنامه‌های متنوع جنبی، گامی مهم در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشتند.
بیش از ده برنامه فرهنگی در دی‌ماه در کتابخانه‌های رودسر گیلان برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر ضمن اعلام این خبر با اشاره به اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: کتابداران کتابخانه عمومی ابو جعفر هوسمی رودسر در دی ماه سال جاری با برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای 10عنوان کتاب را با حضور علاقمندان به کتاب به اشتراک گذاشتند.

زهرا اخوان همچنین از برگزاری کلاس های قصه گویی، کاردستی،نقاشی، نشست مطالعاتی، انجمن ادبی شعر،خوشنویسی، نقاشی روی پرده که به صورت هفتگی در این کتابخانه خبرداد.

وی درادامه به برگزاری دومین نشست کتابخوان مدرسه‌ای با ارائه کتاب توسط پنج تن از دانش‌آموزان در مدرسه شهید مصطفی خمینی چابکسر و به همت کتابخانه عمومی حاج آقا شفیعی این شهر اشاره کرد و گفت: علاوه بر این نشست ویژه کتابخوان، دانش آموزان عضو با شرکت در جلسه انجمن شعر و ادب کومه که در کتابخانه عمومی حاج اقا شفیعی چابکسر برگزار شد به قصه‌گویی پرداختند.

اخوان برگزاری مسابقه جورچین در پایه ابتدایی با حضور معلمان و دانش‌آموزان در بخش ویژه کودک این کتابخانه و  تبلیغات گسترده مدرسه‌ای طرح استانی شب‌نشینی زمستانی با کتاب با ایفای نقش کتابداران در مدارس شهر را از دیگر برنامه‌های این کتابخانه برشمرد.

به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودسر، کتابخانه آیت الله معصومی رحیم آباد نیز همزمان با ماه دی جمع‌خوانی دایره المعارف فارسی، نشست کتاب‌خوان و نقاشی کودک را در این کتابخانه برگزار کرد.

وی همچنین اضافه کرد: در کتابخانه جاوید محمدیان رحیم‌آباد نیز نشست کتابخوان و جلسه کانون قرآن و عترت با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار و با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شد.

زهرا اخوان اجرای ویژه‌برنامه نشست کتابخوان و جمع‌خوانی کتاب در مدارس شهر کلاچای و واجارگاه به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهید نورانی کلاچای و کتابخانه واجارگاه را از دیگر برنامه‌های ترویجی در این کتابخانه‌ها برشمرد.

وی در پایان با ابراز خوشبینی به نتایج ملموس اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودسر، رشد سرانه عضویت و مراجعه علاقمندان به کتابخانه را مرهون تلاش‌های کتابداران عنوان کرد.

هشت کتابخانه عمومی در شهرستان رودسر فعال است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: