کد خبر: 26926
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 15:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با اعتباری بالغ بر حدود 4 میلیارد ریال

کتابخانه عمومی شهید آیت تهران بازگشایی شد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی شهید آیت پس از دوره نوسازی و با اعتباری بالغ بر حدود 4 میلیارد ریال بازگشایی شد .
کتابخانه عمومی شهید آیت تهران بازگشایی شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، یکی از کتابخانه های قدیمی و پر رفت و آمد شهر تهران است.

 این کتابخانه که نزدیک به 50 سال قدمت دارد با حضور علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، اکرم نادری معاون اداره کل کتابخانه‌های استان تهران، مدیر و اعضای شورای عالی محله، مسئولین، کتابداران، اعضای کتابخانه و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی بازگشایی شد.

کتابخانه عمومی شهید آیت در خیابان دماوند، پل تهران نو، مسیل باختر شمالی پارک تسلیحات واقع شده است.

علی نیکنام در این مراسم با تسلیت شهادت آتشنشانان گفت: با وجودی که سال بازگشایی کتابخانه آیت به سال 48 برمی‌گشت و علی رغم اینکه تاکنون استقبال خوبی از این کتابخانه شده بود، اما این کتابخانه بعد از حدود 50 سال فعالیت، نیاز به تعمیرات جدی داشت.

وی با بیان اینکه کتابخانه شهید آیت جزو کتابخانه‌های خوب تهران محسوب می‌شود افزود: خوشبختانه اعتبار خوبی برای تعمیرات و نوساز این کتابخانه اختصاص یافت و همکاران ما در حوزه عمرانی برای تعمیرات این کتابخانه وقت زیادی گذاشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، بخش‌های مستقل مرجع ؛ کودک، ماخذ و دو سالن مطالعه برای بانوان و آقایان کتابخانه شهید آیت را شرایط ایده آلی برای مطالعه در این کتابخانه ذکر کرد.

علی نیکنام با بیان اینکه کتابخانهها نقش بسیار مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند، یادآور شد: امیدواریم همکارانمان که در این کتابخانه فعالیت می‌کنند همچون سال‌های گذشته با فعالیت پویا و مستمر، سبب جذب اعضای بیشتری به کتابخانه شوند.

به گفته این مسئول ارشد کتابخانه‌های عمومی استان تهران، حدود 30 هزار کتاب در مخزن کتابخانه آیت وجود دارد و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی می‌توانند همه روزه از این مخزن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تمامی کتابخانه‌های شهر و استان تهران که نیازمند به نوسازی و تجهیزات به روز دارند در دستور کار برای نوسازی قرار دارند و هم اکنون نیز 4 کتابخانه اشرفی اصفهانی، نظامی گنجوی، مطهری و نیروی زمینی در آستان اتمام تعمیرات هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران خبر داد: کتابخانه‌های رسالت و طباطبایی نیز به نوبت در دستور کار جهت نوسازی و تجهیزات در سال آینده قرار خواهند گرفت.

عباس اکبری، مدیرشورای عالی محله نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: اگرچه ما طلای نابی به نام کتابخانه آیت در محله خودمان داریم اما اگر این کتابخانه  مخاطبی نداشته باشد بی شک کارایی نخواهد داشت. این کتابخانه هر چند مشتری‌های خودش را دارد اما باید مخاطب‌جویی کنیم و به دنبال مخاطبین بیشتر برای این کتابخانه باشیم که یکی از راهکارها تعامل با مدیران مدارس برای حضور دانش‌آموزان در کتابخانه یا تعامل با امام جماعت مساجد و اعضای بسیج محله است؛ چرا که ما نیاز داریم «کتاب» را به بهانه های مختلف ترویج دهیم.

علی نیکنام نیز در ادامه یادآور شد: تمامی کتابخانه‌های ما، محلی برای رفت و آمد افراد فرهنگی هستند. ضمن اینکه معمولا در کتابخانه‌ها، نشست‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی برگزار می‌شود. ما خواهان تعامل و همکاری بیشتر از سوی شورای عالی محله و شهرداری ناحیه با این کتابخانه هستیم.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش‌های فراوان همکاران ما در کتابخانه شهید آیت، اما متاسفانه صدای فعالیت همکاران ما کمتر به گوش مردم محله می‌رسد و باید همه کمک کنیم تا این صداها به گوش بیشتر مردم برسد. این درحالی است که معمولا کتابخانه‌های ما با مدارس تعامل خوبی دارند و هر چند یکبار نشست «کتابخوان مدرسه» در مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران تصریح کرد: متاسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور مطلوب نیست و باید همه تلاش کنیم تا این سرانه به این نقطه مطلوب برسد.

سعیدکاظمی، عضو دیگر شورای عالی محله ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، نقطه نظرات خودش را در حوزه تعامل کتابخانه با مخاطبین بیان کرد.

درخاتمه نیز لیلاحسین‌نیا، مسئول کتابخانه عمومی شهید آیت با اشاره به قدمت خدمات‌رسانی توسط این کتابخانه گفت: این کتابخانه از کتابخانه‌های قدیمی نهاد است و حدود 50 سال در این منطقه به ارایه خدمات می‌پردازد. افراد زیادی در منطقه به این کتابخانه وابسته‌اند و امید است که این تغییرات، جذب بیشتر افراد به این مرکز فرهنگی را موجب شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: