کد خبر: 27046
تاریخ انتشار: شنبه, 09 بهمن 1395 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در استان مرکزی

منبع : لیزنا
 کتابخانه‌های شهید هاشمی‌نژاد، فخرالدین عراقی و امام حسن مجتبی(ع) نشست‌های کتاب‌خوان برگزار کردند.
برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در استان مرکزی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی شهید هاشمی‌نژاد با حضور کتابداران، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه استعدادهای درخشان فرزانگان شهر ساوه برگزار و شِش عنوان کتاب به شرح زیر برای دانش آموزان به اشتراک گذاشته شد:

«میرزا کوچک خان» نوشته عصمت گیویان،  «فصل پنجم: سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی، «تولید مثل و وراثت» نوشته چارلز اچ هیملر، «نامیرا» نوشته صادق کرمیار، «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «جنگ که تمام شد بیدارم کن»    نوشته عباس جهانگیریان.

نشست کتاب‌خوان دانش آموزی مدرسه ابتدائی زینبیه شهر کمیجان در سالن اجتماعات کتابخانه فخرالدین عراقی برگزار شد و هشت کتاب برای دانش‌آموزان معرفی شد.
کتاب «داستان پیامبران» نوشته اکرم مطلبی. این کتاب که اختصاص به داستان سلیمان نبی (ع) دارد، به گوشه هایی از زندگی حضرت سلیمان و وقایعی که در دوران حیاتش اتفاق شامل می شود
کتاب «فضه خادم حضرت زهرا(س)» نوشته ابوالفضل هادی‌منش. این کتاب در برگیرنده زندگی زن دوستدار اهل بیت و خادم حضرت زهرا (ع) بانو فضه است و همراهی بانوی گرامی با خاندان اهل بیت علیه السلام را به رشته تحریر در آمده است.
 
کتاب «قصه های چهارده معصوم(ع)» نوشته یوسف درودگر به زندگی حضرت محمد(ص) و سجایای اخلاقی این بزرگوار و زندگانی حضرت زهرا(س) و همچنین گوشه های از زندگانی و کرامات دوازده امام(ع) را در بر گرفته است.
کتاب «از صدای خودم خوشم نمی‌یاد» که داستان کوتاهی از زبان حیوانات با موضوع خودشناسی و برای افزایش مهارت‌های اجتماعی کتاب سودمندی است.
کتاب «قصه های پیامبران» تالیف مصطفی زمانی زندگانی تعدادی از پیامبران همچون حضرت شعیب، حضرت لوط، حضرت عزیر... را به صورت مختصر بیان کرده است.
کتاب «دانه های گندم» تالیف نورا حق‌پرست با مضمون اخلاقی، اجتماعی دربرگیرنده سه داستان  جذاب است.
 
کتاب «شاه میداس و انگشتان جادویی» تالیف شارلوت کرافت که در برگیرنده افسانه های عامه است.

کتاب «نجات آب» تالیف فریبا همتیان. موضوع این کتاب آموزشی، آموزش‌هایی درباره حفاظت و استفاده بهینه از آب است.

همچنین به همت کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع)، نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی در مدرسه زینبیه شهر زاویه برگزار شد و هشت عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقمندان به اشتراک گذاشته شد:
«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» قصه‌های برگزیده از مثنوی مولوی    ، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: برگزیده از آثار شیخ عطار»  نوشته  مهدی آذریزدی، «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته غلامرضا حیدری، «پنجره ای به سوی نور» نوشته حسن حسینی، «تخت پهلوانی» نوشته محمدرضا یوسفی، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های برگزیده از کلیله‌ و دمنه»  نوشته مهدی آذریزدی، «مادر شهادت فرزندت مبارک»  نوشته ف‍ه‍ی‍م‍ه‌ خ‍دادوس‍ت‌، «مجموعه قصه‌های زینب» نوشته مهری ماهوتی.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: