کد خبر: 27189
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 12:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شعرخوانی و قصه‌گویی برای کودکان اسفراین و جاجرم خراسان شمالی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی اسفراین و جاجرم در خراسان شمالی کلاس شعرخوانی و قصه‌گویی برگزار کردند.
شعرخوانی و قصه‌گویی برای کودکان اسفراین و جاجرم خراسان شمالی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای روستای طبر شهرستان جاجرم از برگزاری کلاس شعرخوانی و قصه‌گویی با حضور دانش‌آموزان مهد کوثر این روستا در محل کتابخانه خبرداد.

زهرا تقی زاده، گفت:  این دانش‌آموزان با حضور در کتابخانه از کتاب‌های جدید کودک دیدن کردند و کلاس قصه‌گویی و شعر‌خوانی برای این عزیزان توسط مربی قصه‌گویی خانم جهانتاب برگزارشد. در این برنامه دو جلد ازکتاب قصه‌های چوپی باز گو شد و همچنین کتاب «رفتم بالا انار بود» نوشته ناصر کشاورز از سری کتاب‌های کتاب‌خوان ماه  شعر خوانی شد .

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی و داستان باعث تقویت حس تخیل دانش‌آموزان شده و ضمن فراهم کردن لحظات خوش آموزه‌های دینی و اجتماعی را نیز می‌توان به آن‌ها آموخت. در پایان از تمامی این دانش‌آموزان که از خردسالان فعال کتابخانه هستند تقدیر شد.

جلسه قصه‌گویی از کتاب‌های کودک از کتب طرح کتاب‌خوان ماه در بخش کودک کتابخانه امام خمینی (ره) اسفراین با حضور جمعی از اعضای کودک برگزار شد.

این برنامه با حضور 15 نفر از اعضای فعال کودک در گروه سنی 6 تا 12سال و والدین آن‌ها در بخش کودک برگزار شد. کتاب «وقتی آموس بیمار می‌شود» و کتاب «ترانه‌های نوازش» که از کتاب‌های منتخب طرح کتاب‌خوان ماه هستند در بخش کودک، برای کودکان قصه‌گویی شد.

اجرای قصه «وقتی آموس بیمار می‌شود» که صمییت و مهربانی کردن و نوع‌دوستی را به کودکان می‌آموزد، با هدف فراهم‌آوردن محیط شاد در کتابخانه و ترویج کتاب‌خوانی  برگزار شد و مورد استقبال کودکان قرار گرفت. کتاب «ترانه‌های نوازش» که مجموعه ترانه‌های مصطفی رحماندوست ویژه گروه سنی کودکان الف است، به زبان ساده قصه گویی شد.

 

هدف از اجرای این برنامه‌های متنوع و جذاب در بخش کودک، ترغیب دانش‌آموزان به محیط کتابخانه و مطالعه کتاب عنوان شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: