کد خبر: 27222
تاریخ انتشار: شنبه, 16 بهمن 1395 - 11:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای طرح کتب پیشنهادی کتابدار در کتابخانه مرکزی ارومیه

منبع : لیزنا
با هدف کمک به مطالعه هدفمند و سودمند، طرح کتب پیشنهادی کتابدار در کتابخانه مرکزی ارومیه آذربایجان غربی در حال اجرا است.
اجرای طرح کتب پیشنهادی کتابدار در کتابخانه مرکزی ارومیه

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: کتب پیشنهادی کتابدار عنوان قفسه‌ای است که کتابهایی مفید و سودمند را با نظر کتابدار در بدو ورود به مخزن کتب در خود جای داده است.

وی ضمن اشاره به  اهمیت نقش کتابدار در معرفی و عرضه کتب گفت: بدون شک توانمندی ما کتابداران در معرفی کتاب ، یکی از بهترین راه‌ها در جهت توسعه کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف جامعه است؛ بدین منظور علاوه بر  برخورداری از  مهارت مشاوره، نمایش کتاب‌ها در قسمتی جداگانه و به نوعی برجسته‌سازی کتب خوب هم ضروری می‌نماید.

رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه ادامه داد: با این کار زمینه مطالعه کتب خوبی که در دید مراجعین نیستند، فراهم شده و از طرفی می‌تواند راهکاری کاملاً عملی و شروعی خوبی برای کمک به مراجعینی باشد که برای بار اول و  بدون داشتن موضوعی خاص در ذهن به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

به گفته وی قسمتی از این قفسه به کتب نورسیده و کتب ماه اختصاص می یابد که کارشناسی شده‌اند و به نوعی پیشنهاد کارشناسان منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محسوب می‌شوند و از طریق این قفسه‌ها بیشتر شناخته شده و مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: