کد خبر: 27318
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 14:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پیاده‌روى خانوادگى کتابدار مریوانی برای اهدای کتاب

منبع : لیزنا
خانواده کتابدار اهل مریوان کردستان با پیاده روی در روستاهای اطراف دریاچه زریوار به دانش‌آموزان دو روستا کتاب هدیه دادند.
پیاده‌روى خانوادگى کتابدار مریوانی برای اهدای کتاب

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حسن بدخشانی کتابدار و فعال فرهنگی مریوانی به همراه خانواده خود در روستاهای ده رتفی و نی در حاشیه دریچه زریوار حضور پیدا کردند و به دانش‌آموزان این روستاها کتاب اهدا کردند.

این کتابدار و فعال فرهنگی هدف از این کار را جلب توجه عمومی و به کتاب و کتاب خوانی عنوان کرد و افزود: توسعه فرهنگی نیاز مبرم جامعه است و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از رکن های اساسی توسعه فرهنگی است.

بدخشانی بیان کرد: روستاها نیز همانند شهرها نیاز به توجه دارند و با شرایط و امکانات برابر برای آن ها فراهم شود تا بتوانند نیازهای خود را به ویژه در حوزه‌های فرهنگی رفع کنند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند حمایت مسئولان، فراهم‌سازی امکانات و ایجاد انگیزه در جامعه است تا بتوان شاخص های کتاب و کتاب‌خوانی را افزایش دهیم.

این فعال فرهنگی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، اظهار داشت: هدف از این پیاده روی خانوادگی علاوه بر جلب توجه عمومی به کتاب، این بود که به نقش خانواده‌ها در این امر مهم توجه شود.

گفتنی است؛ شهرستان مریوان در حال حاضر دارای سه کتابخانه عمومی نهادی و سه کتابخانه عمومی مشارکتی با 5 هزار عضو فعال است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: