کد خبر: 27394
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 11:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتاب‌خوان در ایلام

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر دهلران و کتابخانه عمومی شهیدبهشتی ماژین نشست کتاب‌خوان برگزار کردند.
برگزاری نشست کتاب‌خوان در ایلام

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی ایلام، علی ابراهیمی، مسئول کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر دهلران از برگزاری دهمین نشست کتاب‌خوان به مناسبت دهه مبارکه فجر در این کتابخانه خبر داد.

ابراهیمی گفت: دهمین نشست کتاب‌خوان به مناسبت دهه مبارکه فجر در کتابخانه شهید آوینی برگزار شد و علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی به معرفی کتاب‌هایی در شناخت هر چه بهتر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) وشخصیت وسیره ایشان پرداختند.

وی گفت: در این نشست 5 نفر از اعضای فعال کتابخانه کتابهایی را برای سایرین معرفی کردند که خلاصه‌ای از کتابهای معرفی شده در این نشست به شرح ذیل است:

کتاب عصر امام خمینی، نویسنده میراحمد رضا حاجتی؛ ناشر: بوستان کتاب

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیام‌های الهی و معنوی امام خمینی «قدس سره» در سراسر جهان، طنین افکن شد. ایشان با تاسی به آموزه‌های اسلام ناب محمدی بسیاری از مناسبات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان معاصر را عمیقاً متحول ساخت و نظام های مادی و الحادی را به چالش کشاند و الگوی تازه‌ای به جهانیان معرفی کرد و عصر جدیدی را آغاز نمود عصری که ولی امرمسلمین جهان آن را «عصرامام خمینی» نامیدند. کتاب «عصرامام خمینی» نوشته میراحمدرضا حاجتی به تحلیل و بررسی چیستی و چرایی این عصر می‌پردازد.

آبی تر از آبی: قصه های زندگی امام خمینی (س) از پیروزی انقلاب اسلامی تا رحلت، نوشته علیاصغر جعفریان, فرهاد حسن زاده؛ ناشر: پنجره

این کتاب شامل 108 داستان واره در مورد شخصیت و منش و ویژگی‌های رفتاری امام(ره) با خانواده، همسر، نوادگان، نزدیکان، مردم، کودکان، نوجوانان و جوانان و بالاخره همه اقشار مردم است. موضوع داستانک‌ها ویژگی های فردی و اجتماعی حضرت امام خمینی است. از لابه لای این داستانک‌ها می توان به روح بزرگ و آسمانی و ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام پی‌برد . نویسندگان در گزارش این داستان‌ها ، بر این بودند که ما را از ویژگی‌های فردی و رفتاری و خلقیات و سلوک اجتماعی امام آشنا سازند، بنابراین از همه هنر نویسندگی خود بهره گرفته و در بعضی موارد هم در انتخاب عناوین داستان ها (دیدار با دریا، سیب و آرزو ، لحظه های سبز، به یاد اقاقیا، بوی باران، آهو در شب برفی، هم نفس یاس) هم در بیان داستان‌ها ، شاعرانگی و لطافت عجیبی به چشم می‌خورد که بی شک از لطافت روح آسمانی و ملکوتی حضرت امام(ره) سرچشمه می‌گیرد.

 

امام خمینی (ره) و رفتار سیاسی، دید آورندگان: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

موضوع این کتاب، بررسی آرا و سیره سیاسی «حضرت امام خمینی(ره)» است. و  با هدف شناخت نحوه عمل، حرکت و موضع‌گیری‌های حضرت امام خمینی در مسائل سیاسی تدوین شده است. در این نوشتار، از بین اصولی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در رفتار و موضع‌گیری‌های سیاسی خود به آن‌ها پایبند بودند، سیزده اصل که مهم‌تر و اساسی‌تر در تشخیص و عمل سیاسی به نظر می‌رسند، انتخاب شده است.

یک ساغر از هزار: سیری در عرفان امام خمینی، نویسنده:فاطمه طباطبایی؛ ناشر: عروج

این مجموعه شامل مقالات، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و خاطرات نویسنده است که طی آن‌ها جنبه معنوی و عرفانی شخصیت امام خمینی (ره) بررسی گردیده است .این مجموعه از چهار بخش تشکیل شده است. این اثر در مجموع با اتکاء به توانمندی ‏های صاحب قلم در هر یک از ابواب با گستره ‏ای که کلام و قلم در تحقیق شناخت وجوه و ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) و تا افق حوصله پرتو افشانده است‏ به حد کفایه از حق مطلب برآمده و عهده خویش را از اندیشه بر وسعت‏ بی‏انتهای کاغذ نگاشته است تا مخاطب به غنای پیوند روحی و ادراک‌های لحظه‌ها و سال های این الفت از این طریق پی‌برد.

زندگی به سبک روح الله، نوشتهعلی اکبر سبزیان؛ ناشر: الشمس

این کتاب شامل برداشت‌ها و برش هایی از سیره خانوادگی حضرت امام خمینی (ره) است.

نویسنده در این کتاب فرازهایی از خاطرات نقل شده از همسر و خانواده حضرت امام (ره) در مورد نوع برخورد ایشان با خانواده شان را ذکر کرده و در کنار آن و به تناسب موضوعاتی که در هر خاطره مطرح شده، احادیثی را نیز نقل کرده است.

این کتاب که دربرگیرنده نزدیک به 120 خاطره ار امام راحل است، سیره، زندگی و شیوه برنامه ریزی ایشان در زندگی خانواگی شان را برای مخاطبان بازگو کرده است.

دهمین نشست کتاب خوان در کتابخانه عمومی شهیدبهشتی ماژین با حضور اعضاء فعال این کتابخانه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، صدیقه شمسی، مسئول کتابخانه عمومی شهیدبهشتی ماژین با اعلام این خبر گفت: در این نشست 6 نفر از اعضای فعال کتابخانه، کتابهایی در حوزه‌ی ادبیات، تاریخ و اجتماع برای سایرین معرفی کردند.

خلاصه‌ای از کتاب‌های معرفی شده در این نشست به شرح ذیل است:

درسهایی از امام خمینی (ره)، نوشته رسول سعادتمند؛ نشر تسنیم 

این کتاب شامل 6 فصل است که در هر فصل از این کتاب به خصوصیات و اخلاق و رفتار و چگونه زیستن امام پرداخته از جمله: آیین همسر داری، تربیت فرزندان، توجه به اطرافیان، ازدواج فرزندان و ....

کتاب درس‌هایی از امام: نظم و قانون گرایی، نوشته: رسول سعادتمند؛ نشر تسنیم

این کتاب شامل 7 فصل است که برگرفته از برکات نظم، اغتنام فرصت، مطالعه و پرکاری، قانون و قانون گرایی، رعایت قانون و سلسله مراتب، دیکتاتوری و پیامد‌ها، ولایت فقیه، اساس مشروعیت نظام.

 کتاب درسهایی از امام: نامه های عرفانی ، عاطفی و خانوادگی امام (ره)، نوشته: رسول سعادتمند، نشر تسنیم

این کتاب شامل 4 فصل که به نامه‌های اخلاقی و عرفانی، نامه های عاطفی، نامه‌های خانوادگی، احمد خدمتگزار ملت پرداخته است.

کتاب سیره رسول الله (ص) و آرمان های انبیاء (ع) از دیدگاه امام خمینی (ره)، نوشته: رسول سعادتمند، نشرتسنیم

این کتاب شامل 3 فصل که به سیره رسول الله (ص)، اهداف و آرمان های انبیاء (ع) ، استقامت و پایداری در راه تحقق آرمان ها پرداخته است.

کتاب درس‌هایی از امام(ره) : اخلاص و تقوا، نوشته: رسول سعادتمند؛ نشر تسنیم

این کتاب شامل 10 فصل است که به اخلاص در کلام امام ، امیر المومنین علی (ع) الگوی ایمان و اخلاص، ایمان و توکل ، اخلاص و تقوا در سیره امام پرداخته است.

کتاب درسهایی از امام: قناعت و ساده زیستی، نوشته: رسول سعادتمند، نشر تسنیم

این کتاب شامل 5 فصل است که به مردمی بودن مسئولان، ساده‌زیستی امام و پرهیز از تشریفات پرداخته است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: