کد خبر: 27398
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 12:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجهیز 8 دهیاری استان ایلام به بیش از 8 هزار جلد کتاب

منبع : لیزنا
همزمان با دهه مبارک فجر 8 دهیاری در شهرستان‌های ایوان و چرداول به کتاب تجهیز شدند.
تجهیز 8 دهیاری استان ایلام به بیش از 8 هزار جلد کتاب

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در راستای برنامه معاونت توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و دفتر امور روستائی استانداری و با همکاری فرمانداری‌ها، 8 دهیاری در شهرستان‌های ایوان و چرداول به بیش از 8هزار جلد کتاب تجهیز شدند.

وی هدف از این اقدام را  تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و فراهم‌نمودن زمینه مطالعه برای تمامی آحاد جامعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم مناطق روستایی عنوان کرد.

جلیلیان در ادامه افزود: ساختمان دهیاری‌های چهارمله، ترن، کلان، ماژین سفلی، داراب، دوبیران سفلی و شهرک اندیشه در شهرستان ایوان و روستای تخم بلوط علیا در شهرستان چرداول، با جمعیت زیر یکهزار نفر به قفسه کتاب تجهیز شدند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام متعهد شده است، نسبت به تهیه و تأمین منابع مورد نیاز، آموزش متصدیان و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی در بین مردم این روستاها اقدام نماید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گقت: این اداره کل آمادگی دارد با همکاری دهیاری‌ها تمامی دهیاری‌هائی که دارای فضای مناسب هستند را جهت استفاده روستائیان به کتاب تجهیز نماید.

جلیلیان افزود: اختصاص فضای مناسب، تهیه تجهیزات مورد نیاز و تشویق و ترغیب روستاییان جهت عضویت در کتابخانه‌های روستایی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از تعهدات دفتر امور روستایی در این تفاهم نامه است.

مدیرکل کتابخانه‌ای عمومی استان در پایان گفت: گسترش فضاهای فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: