تجهیز 8 دهیاری استان ایلام به بیش از 8 هزار جلد کتاب

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در راستای برنامه معاونت توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و دفتر امور روستائی استانداری و با همکاری فرمانداری‌ها، 8 دهیاری در شهرستان‌های ایوان و چرداول به بیش از 8هزار جلد کتاب تجهیز شدند.

وی هدف از این اقدام را  تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و فراهم‌نمودن زمینه مطالعه برای تمامی آحاد جامعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم مناطق روستایی عنوان کرد.

جلیلیان در ادامه افزود: ساختمان دهیاری‌های چهارمله، ترن، کلان، ماژین سفلی، داراب، دوبیران سفلی و شهرک اندیشه در شهرستان ایوان و روستای تخم بلوط علیا در شهرستان چرداول، با جمعیت زیر یکهزار نفر به قفسه کتاب تجهیز شدند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام متعهد شده است، نسبت به تهیه و تأمین منابع مورد نیاز، آموزش متصدیان و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی در بین مردم این روستاها اقدام نماید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گقت: این اداره کل آمادگی دارد با همکاری دهیاری‌ها تمامی دهیاری‌هائی که دارای فضای مناسب هستند را جهت استفاده روستائیان به کتاب تجهیز نماید.

جلیلیان افزود: اختصاص فضای مناسب، تهیه تجهیزات مورد نیاز و تشویق و ترغیب روستاییان جهت عضویت در کتابخانه‌های روستایی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از تعهدات دفتر امور روستایی در این تفاهم نامه است.

مدیرکل کتابخانه‌ای عمومی استان در پایان گفت: گسترش فضاهای فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین است.