کد خبر: 27402
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 13:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین کتابخانه سیار خراسان رضوی افتتاح شد

منبع : لیزنا
دومین کتابخانه سیار خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان در تایباد افتتاح شد.
دومین کتابخانه سیار خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، هادی حافظی عصر امروز در افتتاحیه دومین کتابخانه سیار خراسان رضوی اظهار کرد: این کتابخانه سیار ماحصل کمک نیم درصدی است که شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌ها برای تجهیز کتابخانه‌ها اختصاص دادند

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: کتابخانه سیار علی‌رغم اینکه مانند یک کتابخانه کامل مستقر در روستا نیست اما یکی از طرح‌های روز دنیا محسوب می‌شود که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

حافظی ابراز کرد: هر چند مقام معظم رهبری بطور مستقیم به کتابخانه‌های سیار اشاره نکرده‌اند اما به دسترسی‌پذیری کتاب برای مردم تأکید بسیار و توصیه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: کتابخانه سیار توزیع عدالت‌گونه کتاب در روستاست که البته طبق دستور استاندار و مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان باید در هر شهرستان حداقل یک کتابخانه سیار مستقر شود که خوشبختانه شهرستان تایباد در این زمینه پیشتاز بود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ابراز کرد: این کتابخانه سیار همانند سایر کتابخانه‌های عمومی استان شامل بخش‌های مختلفی از جمله بخش عمومی، نشریات، مخزن و کودک و نوجوان است که می‌تواند پنج هزار نسخه کتاب به تمام اقشار روستایی ارائه بدهد.

در ادامه فرماندار شهرستان تایباد عنوان کرد: پیشنهاد کتابخانه سیار بهمن سال گذاشته به انجمن کتابخانه‌های شهرستان داده شد و قرار بر این شد از بخش نیم درصد شهرداری این کتابخانه ایجاد شود.

شرافتی راد ادامه داد: پنجشنبه‌ها این کتابخانه به شهرهای پر جمعیت می‌رود و به مردم این شهرها خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهد.

شایان ذکر است اولین و بزرگترین کتابخانه سیار کانتینری کشور دهه مبارک فجر سال گذشته در مشهد مقدس آغاز به کار کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: